پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

کتاب «دلقک» را هدا حدادی نوشته و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ان را منتشر کرده است. یادداشت تعدادی از خبرنگاران افتخاری هفته‌نامه‌ی دوچرخه را درباره‌ی این کتاب می‌خوانیم.

درباره‌ی «دلقک»

حس نوجوانی دلقک

«دلقک» کتاب متفاوتی است. داستان آدم‌بزرگ‌هاست، ولی نوجوانانه هم هست و این‌جاست که آدم می‌فهمد هرجا باشی، باز هم حس نوجوانی در تو وجود دارد، چون خودت پیدایش کردی و در درونت رشد کرده. دلقک مثل اسمش دلقک است. زیاد خنده‌دار نیست، ولی در عمقش شادی و انرژی مثبت هست. حرف‌های دلقک شیرین‌ و امروزی‌اند پشیمانت نمی‌کند که کلی وقت گذاشته‌ای و کتاب را خوانده‌ای.

عاطفه رزمی، ۱۶ساله

خبرنگار افتخاری نشریه‌ی دوچرخه از تهران

زندگی از نگاه دلقک

رمان «دلقک» با درون‌مایه‌ای اجتماعی در سه فصل نوشته شده و عنوان فصل‌ها بیانگر تمایز اتفاق‌های داستان است؛ پاره‌پوره‌های دو روز اول، پاره‌پوره‌های دلقک‌بودن، پاره‌پوره‌های همسایگی

کتاب با زبان ساده‌ی گفتاری داستانی هیجان‌انگیز را روایت می‌کند که می‌تواند انتظارات خواننده‌ی نوجوان را برآورده کند.

شخصیت‌پردازی مناسب و انتقال حس هیجان به مخاطب، نقاط مثبت این کتاب است و باعث می‌شود نوجوان‌ها با شخصیت‌ها هم‌ذات‌پنداری کنند.

دلقک دختربچه‌ای عجیب با استعدادهایی بی‌نظیر است که وارد زندگی نگار، دانشجویی شهرستانی، می‌شود و به زندگی تکراری و خسته‌کننده‌اش رنگ‌وبویی تازه می‌بخشد و باعث می‌شود نگار خودش و دیگران را بهتر بشناسد و از نگاه دیگری زندگی را ببیند.

شاید شما هم بعد از خواندن کتاب تصمیم بگیرید مثل دلقک‌ها زندگی کنید، دلقک‌هایی که حتی زمان گریه‌کردن شادند و از زندگی و اطرافیانشان توقعی ندارند.

لیلاقرمزچشمه، ۱۶ساله

خبرنگار افتخاری نشریه‌ی دوچرخه از تهران

همراه با دلقک

کتاب «دلقک» را گاهی دوست داشتم و گاهی دوست نداشتم.

وقت‌هایی که دخترکی با روسری زیبا آینه‌ی تمام‌نمای انسان‌های ساده و بی‌ریا می‌شد، ‌دختری که چیزی را سخت نمی‌گرفت و با لبخند و در لحظه زندگی می‌کرد، دلقک را دوست داشتم.

اما وقت‌هایی که قصه تعلیق خود را از دست می‌داد یا کارهای دختر غیرقابل باور می‌شد، دوستش نداشتم.

مبینا یگانه، ۱۶ساله

خبرنگار افتخاری نشریه‌ی دوچرخه از شهریار

عکس: مائده ابویسانی، ۱۳ساله

خبرنگار افتخاری نشریه‌ی دوچرخه از ابویسان

کد خبر 426313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha