کتاب جام جهانی در جوادیه را داوود امیریان نوشته و انتشارات قدیانی آن را منتشر کرده است. یادداشت تعدادی از خبرنگاران افتخاری هفته‌نامه‌ی دوچرخه را درباره‌ی این کتاب می‌خوانیم.

چند نگاه به جام جهاني در جواديه
  • جام دوستی

کتاب درباره‌ی گروهی از نوجوان‌های محله‌ی گل‌بهار است که فوتبال اصلی‌ترین سرگرمی‌شان است و تصمیم دارند مسابقاتی با عنوان جام برگزار کنند، اما اتفاقاتی رخ می‌دهد و نوجوان‌هایی از کشورهای دیگر هم به این مسابقات راه پیدا می‌کنند و جام دوستی را به «جام جهانی در جوادیه» تبدیل می‌کنند.

من ‌از این‌که نوجوان‌های داستان به فکر هم بودند و به مبارزه فکر نمی‌کردند،‌ خیلی لذت بردم و به نظرم بزرگ‌ترها هم باید از ما بچه‌ها رفاقت را یاد بگیرند و رقابت را کنار بگذارند.

شاید برایتان جالب باشد که در روستای ما، یعنی ابویسان، بچه‌ها در مقابل کتاب‌خانه فوتبال بازی می‌کنند که فقط می‌شود اسمش را گذاشت جام دوستی.

فاطمه ابویسانی

خبرنگار افتخاری هفته‌نامه‌ی دوچرخه از ابویسان

  • هیجانی از جنس فوتبال

یک روزهایی دل آدم هیجان می‌خواهد؛ هیجانی از جنس فوتبال. کتاب «جام جهانی در جوادیه» هیجانی از جنس فوتبال دارد. سیاوش، قهرمان اصلی داستان، عضو تیم ملی ایران است و چهره‌ی واقعی نوجوان ایرانی را به نمایش می‌گذارد. این کتاب به مهاجران افغانستانی و طالبان هم می‌پردازد و در قالب داستان مشکلات منطقه را بازگو می‌کند.

محدثه بوربوررنجبر

خبرنگار افتخاری هفته‌نامه‌ی دوچرخه از پیشوا

  • جام جهانی با ایران

جام جهانی همیشه جذاب بوده و هست. چه برسد به این‌که تیم ایران هم در آن شرکت داشته باشد. به‌خصوص که خانم‌ها هم جایگاه ویژه‌ای برای تماشای مسابقات این جام داشتند و می‌توانستند به ورزشگاه بروند!

فاطمه نریمان

خبرنگار افتخاری هفته‌نامه‌ی دوچرخه از کرج

  • پابه‌پای فوتبالیست‌ها

دلیلم برای کتاب خواندن، زندگی در دنیاهای گوناگون بود و این کتاب مرا به جوادیه‌ی تهران برد و من هر لحظه همراهشان مسابقات را تماشا کردم و پابه‌پایشان از برنده شدنشان خوشحال شدم و با هر بار شکست اندوهگین شدم.

«جام جهانی در جوادیه» قصه‌ای آرام و دوست‌داشتنی دارد. رفاقت میان سیاوش و دوستانش در دنیای امروز شبیه رؤیاست... بچه‌های جوادیه نه چهره‌های بی‌نقص و لباس‌های مارک‌دار داشتند، نه خانه‌های میلیاردی و ماشین‌های آخرین مدل. ساده بودند و نزدیک به دنیای بیش‌تر ما و من مجذوب دنیایی شدم که نه دقیقاً، اما تقریباً نزدیک به زندگی خیلی از آدم‌های اطراف ماست.

ستایش نوری

خبرنگار افتخاری هفته‌نامه‌ی دوچرخه از کرج

عکس: امیرحسین ابویسانی، از ابویسان

کد خبر 426977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha