جمعه ۲۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه روز جمعه 14 دی به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی، در خطبه دوم نماز جمعه تهران  با اشاره به سفر جرج بوش به منطقه گفت: این سفر، یک هدف اعلام نشده دارد که هدف اعلام نشده بوش، دست و پا کردن برای تجدید حیثیت حزب شکست خورده متبوعش، حزب جمهوریخواه است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: البته از نظر ما هم حزب جمهوریخواه و هم دمکرات، سر در یک آخور دارند و تامین‌کننده منافع صهیونیست‌ها هستند.
وی به یکی از اهداف اعلام شده سفر بوش به منطقه اشاره کرد و آن را تلاش در جهت پیشرفت مذاکرات به اصطلاح صلح اعراب و اسرائیل دانست.

خطیب جمعه تهران گفت: وزیر خارجه آمریکا به منطقه آمد ولی کار از پیش نبرد. وزیر دفاع آمریکا در منطقه آمد ، کاری از پیش نبرد. کنفرانس آناپولیس تشکیل دادند، کاری از پیش نبرد. آیت الله خاتمی تاکید کرد: بوش هم مطمئن باشد از این سفر ناکام خواهد رفت.
خطیب جمعه تهران تصریح کرد: تظاهراتی که علیه سفر بوش در فلسطین اشغالی و جاهای دیگر صورت گرفته، مثل آفتاب نشان می‌دهد که این سفر با این هدف شکست خورده است.
وی افزود: هدف دومی را که بوش اعلام کرده، ایران هراسی، یعنی خطرناک توصیف کردن ایران برای کشورهای همسایه است.این هم دروغی است که مکرر بوش و اطرافیانش گفته‌اند ولی بحمدالله گوش شنوایی ندارد. همسایگان ما می‌دانند که ایران مقتدر بهترین دوست آنهاست و به مصلحت آنهاست که با ایران مقتدر دوست باشند.

نمایش مضحک آمریکایی‌ها

آیت الله خاتمی گفت: پیش درآمد این، ایران هراسی، این اتفاقی است که در تنگه هرمز افتاده است. مساله ادعایی که آنها می‌کنند که واقعا یک نمایش مضحک و دروغ است.

وی تصریح کرد: مرزبانان دریایی ما هر شناوری که از تنگه هرمز می‌گذرد، شناسایی می‌کنند که از کجا آمده و مقصدش کجاست. شناورهای آمریکایی هم آمدند و مرزبانان ما شناسایی و آنها هم خودشان را معرفی کردند به راهشان ادامه دادند.

خطیب جمعه تهران اظهار داشت: تمام قصه این بوده است. آن وقت بوش و اطرافیانش دروغ پردازی و غوغاسالاری کرده‌اند که بگویند ایران خطرناک است ولی این دروغ‌ها را مردم عادت کرده‌اند و نمی‌شنوند.

وی افزود: امیدواریم عقل و درایت در برخی کشورهای عربی باشد که سرنوشت خودشان را در این سال پایانی حکومت بوش ، به یک رییس جمهوری ورشکسته و مفلوک گره نزنند. یکسال دیگر از عمر حکومت بوش باقی نمانده و کارش تمام است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه یک سال از عمر حکومت بوش باقی نمانده و کارش تمام است گفت: آن وقت شما اینقدر تحویلش می‌گیرید. می‌خواهید، مدال افتخار به او بدهید.مدال افتخار به کسی که در تمام آدم‌کشی‌های فلسطین اشغالی شریک است. اوست که از اسرائیل حمایت می‌کند و اسرائیلی‌ها با کمال وقاحت مردم را می‌کشند.

وی اضافه کرد: در آدم کشی‌های لبنان، جنایات بوش وجود دارد. لذا ننگ است که کشوری به دشمن ملت عرب، مدال افتخار بدهد.

خطیب جمعه تهران در خصوص مساله لبنان و انتخاب رئیس جمهوری این کشور گفت: همه می‌دانند که معرکه گردان و آتش افروز، باز آمریکاست. متاسفانه آمریکا و دولت دست نشانده و غیر مردمی لبنان، تمام تلاش‌های مصلحانه و دلسوزانه را تا به حال ناکام گذاشته‌اند و هدفشان نیز این است که آنچه با جنگ نظامی می‌خواستند بدست آوردند، در عرصه سیاسی بدست آوردند.

وی تصریح کرد: مردم و مخالفان لبنان می‌دانند سرانگشت تدبیری که عامل پیروزی جنگ ‪ ۳۳‬روزه اسرائیل علیه لبنان بود، همان سرانگشت تدبیر می‌تواند در این عرصه سیاسی به دادشان برسد و آن پذیرش پیشنهادات داهیانه رهبر مجاهد حزب الله ، سید حسن نصر الله است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ما به عنوان ایران اسلامی، خواهان لبنانی بدون تنش و اختلاف، آباد و مرفه، با نشاط و پرتحرک در صحنه بین‌المللی هستیم.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکل کمبود فشار گاز در کشور در پی بارش برف سنگین و سرمای شدید ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های مسوولان در این زمینه همچنان ادامه یابد تا شاهد قطع گاز و کم شدن فشار آن نباشیم.

وی افزود که امیدواریم مسوولان تلاش کنند تا راههای مواصلاتی کشور بسته نشود.

خطیب جمعه تهران گفت: از مردم عزیز نیز می‌خواهم در مصرف گاز صرفه جویی کنند چرا که این امر وظیفه و تکلیف شرعی است.

کد خبر 41426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز