مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: نمایشگاه عطر سیب با هدف تجهیز هیأت‌های مذهبی و عزاداران حسینی به اقلام و کالاهای فرهنگی برگزار شد.

بنا بر این گزارش این نمایشگاه که پنجمین دوره خود را طی می‌کند از 12 دی‌ماه در محل فرهنگسرای بهمن آغاز به کار کرده، تا 22 دی‌ماه  به کار خود  ادامه خواهد داد.

در همین زمینه یکی از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه تعداد هیأت‌های عزاداری تهران بسیار است که به موازات آن مجهز کردن این هیأت‌ها دشوار است و با برگزاری نمایشگاه عطر سیب گام بلندی به‌سوی ساماندهی هیأت‌ها برداشته می‌شود.

لاله افتخاری در گفتگو با ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین نمایشگاه عطر سیب گفت: «هیأت‌های مذهبی رسالت سنگینی بر دوش خود دارند که بایستی با دقت تمام در راستای آن حرکت کنند.»

وی با اشاره به این که برخی هیأت‌ها فقط به ظاهر جریانات عاشورا می‌پردازند گفت: هیأت‌ها باید به اهمیت رسالت عاشورا واقف باشند و بیشتر به آرمان‌های امام حسین(ع) در اثبات حقانیت اسلام بپردازند.

لاله افتخاری با تأکید بر این که محرم صرفاً ماه عزاداری برای امام حسین(ع) نیست افزود: امام حسین(ع) در قیام خود آرمانی داشته که ما باید در محرم با آن آشنا شده و به درک درستی از این قیام دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد:  در راه رسیدن به این اهداف موانعی موجود است که با شناسایی آنها باید درصدد رفع آنها گام برداشته شود.عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس نیز دراین زمینه اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عطر سیب تدبیری اندیشمندانه برای طراوت بخشیدن به دلهایی است که با یاد حسین(ع) می‌تپند.

پرویز سروری افزود: فرهنگ عاشورا فرهنگی زنده است و هیأت‌ها بازگوکننده بخشی از وقایع آن هستند که برای انتقال صحیح آن روایات باید در مسیر اهل بیت قدم بردارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار مقابله با افراد کم‌سواد و بی‌سوادی که با تهییج احساسات مردم به‌دنبال ثبت خود هستند شد و تأکید کرد: مقابله با اینگونه افراد و هدایت آنان در مسیر صحیح باید از طریق آموزش آنان صورت گیرد.

سروری تلاش علما را در برپا داشتن سخنرانی‌های عزاداری مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید کاری کنیم که شور حسینی در کنار شعور قرار بگیرد و این دو همدیگر را تکمیل کنند.

کد خبر 41215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز