معاون عملیات نیروی انتظامی گفت: پلیس برای برقراری نظم و امنیت و آرامش در ایام سوگواری دهه اول محرم، طرح‌های مختلف انتظامی و ترافیکی را در سطح شهرها و جاده‌ها، اجرا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسکندر مومنی معاون عملیات نیروی انتظامی در مورد قمه زنی و حمل شمایل در آیین‌های سوگواری محرم، اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با هیات‌های عزاداری در سراسر کشور از هیات امنا این هیات‌ها خواسته شده نسبت به جمع‌آوری شمایل در مسیرهای عزاداری و در محل هیات‌ها اقدام کنند.

مومنی افزود: درصورت مشاهده مواردی از این دست، پلیس با آنها برخورد خواهد کرد. وی گفت: با توجه به اینکه انجام قمه زنی و حرکت‌های وهم آمیز در عزاداری‌ها ممنوع است به کلیه هیات‌های عزاداری و تکیه‌ها اعلام شده از انجام این گونه‌حرکت‌ها پرهیز کنند و در غیراینصورت، پلیس برابر مقررات اقدام خواهد کرد. سردار مومنی با اشاره به انتظامات هیات‌های عزاداری، افزود: مأموران انتظامی در کلیه هیات‌ها و دسته‌های  عزاداری به‌منظور همکاری و برقراری نظم، حضور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به منظور افزایش این مشارکت، از سوی هیات‌ها نیز افرادی برای انتظامات و همکاری با مأموران انتظامی در نظر گرفته شده‌اند. معاون عملیات ناجا در مورد تردد هیات‌های مذهبی در سطح شهرها نیز گفت: دسته های عزاداری با رعایت احتیاط لازم باید به نحوی در مسیرها تردد کنند که منجر به بروز ترافیک و سد معبر نشده و هماهنگی و همکاری لازم را با راهنمایی و رانندگی و کلانتری‌های حوزه مربوطه داشته باشند.

مومنی افزود: در ایام سوگواری دهه اول محرم، از سوی پلیس‌های تخصصی مانند آگاهی، اطلاعات، مبارزه با مواد‌مخدر، پلیس پیشگیری، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، طرح‌های ویژه انتظامی و ترافیکی با افزایش توان و گشت‌های پیاده و سواره و تخصصی به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و کشف جرم و کنترل ترافیک درون و برون شهری و جلوگیری از وقوع حوادث به اجرا گذاشته خواهد شد. معاون عملیات ناجا گفت: در این راستا مرکز فوریت‌های پلیس از طریق تلفن110 آماده هرگونه همکاری با عزاداران است.

کد خبر 41564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز