مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

با وجود اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، حجم ترافیک تهران در آبان‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4/10 درصد افزایش یافت.

مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس آمارهای به‌دست آمده از سیستم کنترل هوشمند مرکزی و چراغ‌های راهنمایی موسوم به (SCATS) مقایسه آماری حجم ترافیک روزانه عبوری از تقاطع‌های اصلی شهر از افزایش حجم ترافیک تهران در ماه‌های اخیر به‌ویژه پس از بازگشایی مدارس در مقایسه با مدت مشابه در سال 85 حکایت دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مسعود نعمت‌اللهی افزود: باوجود کاهش اولیه حجم ترافیک در هفته‌های نخست سهمیه‌بندی بنزین در تیر و مرداد ماه سال‌جاری به‌ترتیب با 9/3 و 2/3 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حجم ترافیک در ماه‌های شهریور، مهر و آبان ماه سال 86 به‌ترتیب 8، 2/9 و 4/10 درصد در مقایسه با ماه‌های مشابه سال 85 افزایش داشته است.

وی با تأکید بر این‌که درحالی‌که بعد از سهمیه‌بندی بنزین تعداد نقاط درگیر ترافیک سنگین کاهش چشمگیری داشته، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر معابر شهری شاهد بازگشت ترافیک شده، به‌طوری‌که اوج ترافیک عصرگاهی در هفته سوم آبان از قبل از سهمیه‌بندی بنزین در هفته اول خرداد نیز بیشتر شده است.

گفتنی است تعداد نقاط درگیر ترافیک سنگین در نیمه اول آبان نسبت به نیمه دوم مهر در ساعات اوج ترافیک عصرگاهی 15 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 37142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز