مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از نبود عزم جدی برای یک کار جهشی و انقلابی به منظور رفع مشکلات حمل‌ونقل عمومی انتقاد کرد و از این بابت پیش‌بینی عقب ماندگی‌های زیادی را در سال‌های آینده دامنگیر جامعه دانست.

تشکری هاشمی که به منظور ارتباط مستقیم و پاسخگویی به شهروندان در سامانه 1888 حاضر شده بود در مواجهه با خبرنگاران با اعلام این که به‌نظر می‌رسد چنین اقداماتی با اصول مدیریتی در تناقض بوده  و زیبنده کشور نباشد، ادامه داد: هم اکنون ما نمی‌دانیم که جواب مشکلات تبصره 13 را از کجا پیگیری کنیم.

از نظر این مقام مسئول همین امر موجب شده تا کشور از امکان حمل‌ونقل عمومی مناسب محروم باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات تبصره 13 که برای تهران در نظر گرفته شده، پرداخت نشده است اظهار داشت: به‌عنوان مثال از دو هزار و 750 دستگاه اتوبوسی که در سال 85 برای تهران پیش‌بینی کرده بودند، هنوز 980 دستگاه به شهرداری تحویل نشده و در بخش تاکسیرانی نیز از هفت هزار و 500 دستگاه، تنها پنج هزار دستگاه را تحویل داده‌اند و 2هزار و 500 دستگاه کسری در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: جالب‌تر آنکه یک‌هزار دستگاه تاکسی در کارخانه ایران خودرو وجود دارد، اما با وجود گذشت یک و نیم سال، هنوز اجازه توزیع این تاکسی‌ها را نمی‌دهند.

هاشمی تشکری وقتی که از سوی خبرنگاران با پرسش تعیین تکلیف مونوریل معطل‌مانده صادقیه مواجه شد، گفت: مطالعات نشان می‌دهند که مونوریل سامانه مطلوبی برای تهران نیست اما به‌عنوان ابزار توریستی و گردشگری حاضر هستیم در کریدور حدفاصل برج میلاد تا نمایشگاه بین‌المللی این سامانه را بسازیم، زیرا مونوریل کارایی جابه‌جایی انبوه مسافران را ندارد و در تمام دنیا نیز5/3 درصد خطوط ریلی به مونوریل اختصاص یافته است.

وی افزود: به‌رغم این که قادریم سالانه 20 کیلومتر مترو بسازیم، اما معادل یک و نیم کیلومتر بودجه در هر سال در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد:‌ به همین دلیل معتقدیم اگر بودجه‌ای وجود دارد، بهتر است آن را به ساخت مترو اختصاص دهند.

وی درباره جریمه 63 میلیارد تومانی شهرداری از سوی سازمان تعزیرات حکومتی به خاطر افزایش نرخ آرم طرح ترافیک، گفت: به لحاظ حقوقی، سازمان تعزیرات حکومتی صلاحیت جریمه کردن شهرداری را ندارد و ورود این سازمان به لحاظ حقوقی در این مسئله صحیح نیست اما شهرداری به روش قانونی این مسئله را پیگیری کرده و با راه‌حل‌هایی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور که مسئولیت اجرای صحیح قانون را دارد، صراحتاً اختیار سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در فروش مجوز طرح‌ترافیک را تأیید کرده و طبق قانون هیچ ایرادی به آن وارد نیست.

کد خبر 40599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز