گروه اجتماعی: رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا گفت: به دلیل جلوگیری از بروز راهبندان و ترافیک حمل هرگونه علم در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا محدودیت دارد و بعد از روزهای فوق نیز ممنوع است.

سردار احمد روزبهانی در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا در جمع خبرنگاران افزود: کمیته در سازمان تبلیغات اسلامی درباره عزاداری‌ها تصمیماتی را اخذ کرده است و نیروی انتظامی نیز به عنوان اجرا کننده به دلیل مسایل ترافیکی در مورد ورود علامت در خیابان‌ها محدودیت‌هایی را اعمال کرده و با موارد تخلف برخورد و تذکر لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به مهم بودن موضوع ترافیک برای نیروی انتظامی گفت: دسته‌های سینه زنی نباید، علامت ها را از هیئت‌ها خارج کرده و وارد خیابان کنند. در صورت آوردن علایم به هیئت‌های مذکور تذکر داده می شود. زیرا وجود علامت های 10 الی 14 متری و دسته‌های سینه زنی در خیابان‌ها باعث به وجود آمدن ترافیک سنگین می‌شود.

وی با بیان این‌که همه ساله در ایام محرم و ماه رمضان میزان جرائم کاهش می‌یابد، گفت: در زمینه مسایل انتظامی و ترافیکی در این ماه نیز با توجه به حضور همیاران پلیس در هیئت‌ها این افراد تذکرات لازم را می‌دهند و مسئولان هیئت‌ها نیز در زمینه این مسایل توجیه شده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در پاسخ به پرسشی در زمینه ساعات فعالیت دسته‌ها عزاداری گفت: دسته‌های عزاداری تا ساعت 12 شب مجاز به حضور در خیابان‌ها هستند که این موضوع نیز از سوی مسئولان هیئت‌ها رعایت می‌شود.

برخورد با اراذل و اوباش تابستان و زمستان ندارد

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه برخورد با اراذل و اوباش ، مزاحمان خیابانی، آلودگی صوتی و... تابستان و زمستان ندارد و در صورت مشاهده با آنها به شدت برخورد می شود، اعلام کرد: همچنین با افراد بد پوشش اعم از شلوارهای تنگ و چسبان ، کاپشن‌های کوتاه و... تذکر داده می شود در صورت قانع نشدن به مقر منتقل و از آنها تعهد گرفته می‌شود.

به گفته روزبهانی برخورد پلیس با افراد بد پوشش زمانی صورت می‌گیرد که پلیس این گونه افراد را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

وی گفت: از زمان اجرای طرح 95 درصد تذکر شفاهی، 5/4 درصد تذکر کتبی و 5/0 درصد از افراد بد پوشش به مراجع قضایی معرفی شدند.

کد خبر 41852

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز