جمعه ۱۴ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز اعلام کرد قصد دارد اصلاحات بزرگی را در کابینه‌اش ترتیب دهد.

خبرگزاری اتریش از کاراکاس گزارش داد، رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد قصد دارد 13 وزیر جدید را معرفی کند که در میان آنها احتمالا رودریگز (Rodriguez)، معاون رییس جمهور جایش را به آر کاریزالز (RCarrizalez)، وزیر مسکن این کشور خواهد داد.

به گفته چاوز، جای کاریزالز را نیز خورخه پرز پرادو (Jorge Perez Prado)، از فرماندهان ارتش ونزوئلا خواهد گرفت. آندریاس ایزرا (Andres Izarra)، رییس شبکه تلویزیون تله‌سور نیز جای ویلیام لارا (William Lara) را در وزارت ارتباطات خواهد گرفت. علاوه بر این سوکورو هرناندز (Socorro Hernandez)، رییس کنونی جامعه مخابرات ملی ونزوئلا (CANTV) جایگزین ژسه چاکون (Jesse Chacon)، مسوول امور تلفن و ارتباطات این کشور خواهد شد. چاوز اسامی دیگر را اعلام نکرد. رییس جمهور ونزوئلا قصد دارد اسامی همه وزیران را روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی خود «آلو پرزیدنت» اعلام کند.

بی‌دلیل
اعلام اصلاحات گسترده در کابینه ونزوئلا در پی شکست یک ماه پیش چاوز در اصلاح قانون اساسی سوسیالیستی این کشور صورت می‌گیرد که علاوه بر موارد دیگر امکان ریاست جمهوری نامحدود را پیش بینی کرده بود. چاوز دلیلی برای تغییرات فراگیر در کابینه‌اش اعلام نکرد. با این حال به عقیده کاریزالز، معاون آینده رییس جمهور این تغییرات برای «کار مطابق چالش‌های جدید» اعمال شده است.

کد خبر 40850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز