همشهری آنلاین: رییس جمهوری ونزوئلا در سخنانی پس از اعلام نتایج همه پرسی ونزوئلا پیروزی رای نه در این رفراندوم را پذیرفت.

به گزارش سی ان ان، هوگو چاوز در اظهاراتی پس از اعلام مخالفت 50.7 درصد مردم ونزوئلا با اصلاحات در قانون اساسی این کشور، گفت: احساس ناراحتی نمی‌کنم و احساس نمی‌کنم که این نتیجه به من تحمیل شده است.

چاوز افزود: از ته دل نتایج این همه پرسی را می‌پذیرم و از آن‌هایی که با پیشنهاداتم (مبنی بر اصلاح 69 ماده از قانون اساسی 350 ماده‌ای ونزوئلا) مخالفت کردند، سپاسگذاری می‌کنم.

رییس جمهوری ونزوئلا افزود: این همه پرسی حکایت از نهادینه شدن دموکراسی در ونزوئلا داشت.

تیبیسای لوسنا رییس شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیز گفت: این روند(همه پرسی و اعلام نتایج آن) به تمام دنیا نشان داد که ما کشوری دموکراتیک هستیم.

9 میلیون نفر از 16 میلیون نفر واجد شرایط رای روز یکشنبه دوم دسامبر به پای صندوق‌های رای رفتند تا نظر خود را درباره اصلاحات در قانون اساسی ونزوئلا اعلام کنند.

در نهایت و با توجه به نتایج اعلام شده از سوی شورای ملی انتخابات ونزوئلا مشخص شد که 50.7 درصد مردم ونزوئلا با پیشنهاد دولت این کشور مبنی بر تغییرات در 69 ماده از قانون اساسی ونزوئلا و افزایش اختیارات و دوره ریاست جمهوری در این کشور مخالفت کرده‌اند.[رای نه مردم ونزوئلا به اصلاحات در قانون اساسی]

کد خبر 38174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز