دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش از 50 درصد مردم ونزوئلا در همه پرسی روز یکشنبه 2 دسامبر به اصلاحات در قانون اساسی این کشور رای نه دادند.

به نوشته ال موندو، پس از شمارش اولیه آرای رفراندوم ونزوئلا مشخص شد که 50.7 درصد از مردم این کشور به اولین بخش پیشنهادی از تغییرات در مفاد قانون اساسی ونزوئلا رای منفی دادند و تنها 49.29 درصد با بخش اول تغییرات در مواد قانون اساسی ونزوئلا موافقت کردند.

شورای ملی انتخاباتی ونزوئلا در ادامه ضمن بیان نتایج فوق اعلام کرد:51.05 درصد از مردم ونزوئلا نیز با دومین بخش از تغییرات پیشنهادی در مفاد قانون اساسی این کشور مخالفت کرده‌اند و تنها 48.94 درصد از مردم با این بخش از اصلاحات موافقت کرداه‌ند.

بر اساس تغییرات پیشنهادی دولت هوگو چاوز که از تصویب مجلس ونزوئلا نیز گذشته بود، قرار بود در صورت تایید اصلاحات در قانون اساسی 69 ماده از 350 ماده این قانون مصوب سال 1999 مورد بازنگری قرار گیرند که برمبنای آن قدرت رییس جمهوری افزایش پیدا می‌کرد، دوره ریاست جمهوری از شش سال به هفت سال می‌رسید، رییس جمهوری می‌توانست دوره‌های نامحدودی را به صورت پی در پی در انتخابات شرکت کند، قدرت بیشتری به شوراهای محلی واگذار می‌شد، برنامه‌‌ای برای ساماندهی اقتصاد تنظیم و در صوت لزوم تغییراتی در تقسیمات کشوری لحاظ می‌شد.

کد خبر 38169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز