سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا در آخرین ساعات روز دوشنبه 31 دسامبر اعلام کرد:

گروه فارک در نامه‌ای به وی اطلاع داده است که به دلیل تشدید عملیات نظامی دولت کلمبیا، آزادسازی سه نفر از گروگان‌ها را به تعویق انداخته است. در بخشی از این نامه که هوگو چاوز آن را قرائت کرد به نقل از نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) آمده است: در حال حاضر اصرار بر روند آزادسازی، جان گروگان‌ها و دو چریکی که مامور تحویل آن‌ها هستند را به خطر خواهد انداخت.

رییس جمهوری ونزوئلا سپس گفت: در صورت اعلام آتش بس یکجانبه می‌توان فرایند تحویل گروگان‌ها را انجام داد. ریییس جمهوری ونزوئلا افزود: تقریبا مطمئنم که نمایندگان بین‌المللی مسوءل عملیات نجات، چنین احتمالی را در دیدار با الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا در میان گذاشته‌اند.

رییس جمهوری کلمبیا اما در واکنش به سخنان چاوز، انجام هرگونه عملیات نظامی از سوی ارتش کلمبیا در منطقه‌ای که قرار است گروگان‌ها تحویل داده شوند را رد کرد.

هواپیماهای ونزوئلایی که برای تحویل گروگان‌ها در محل مقرر فرود آمده بودند، نیز پس از آنکه مشخص شد تحویل گروگان‌ها انجام نمی‌شود، محل تحویل گروگان‌ها را ترک کردند.

قرار بود در جریان عملیات تحویل گروگان‌ها ، سه تن از آن‌ها، کلارا روخاس کاندیدای سابق معاونت ریاست جمهوری کلمبیا، فرزندش امنوئل که در اسارت متولد شده است و کنسوئلو گونسالس د پردومو نماینده سابق کنگره کلمبیا آزاد شوند.

کد خبر 40619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز