شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکلا سارکوزی تأکید کرد به تلاش‌هایش برای آزادی اینگرید بتانکور کاندیدای سابق انتخابات ریاست‌جمهوری کلمبیا ادامه خواهد داد.

به نوشته ال موندو، اینگرید بتانکور کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا که دارای ملیتی فرانسوی- کلمبیایی است، در سال 2002 توسط شبه نظامیان گروه فارک(نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا) به گروگان گرفته شد.

ملانیا دختر بتانکور که تبعه کلمبیا و فرانسه است پس از دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد: ما در حال سپری کردن شرایط بسیار سختی هستیم .اما سارکوزی به ما نشان داده که قصد دارد به قضیه گروگانگیری مادرم خاتمه دهد.

مدت کوتاهی پس از دیدار ملانیا بتانکور با سارکوزی آلوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا به ارتش این کشور دستور داد تا با استفاده از نیروی زور اینگرید بتانکور کلمبیایی فرانسوی را از چنگ گروگانگیران نجات دهند.

در مقابل وزارت خارجه فرانسه با استفاده از نیروی زور برای آزادی گروگان‌ها مخالفت کرده است، زیرا بیم آن می‌رود که در صورت انجام عملیات نظامی برای نجات گروگان‌ه فرانسوی- کلمبیایی جان وی به خطر افتد.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده‌است دستور حمله برای آزادسازی بتانکور یک شوی تبلیغاتی تلویزیونی از سوی آلوارو اوریبه رئیس‌جمهور کلمبیاست.

در همین حال دادستانی کلمبیا دستور دستگیری رئیس شاخه نظامی فارک  را به دلیل گروگانگیری بتانکور را صادر کرده است.

کد خبر 22390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز