دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اجساد یازده سیاستمدار کلمبیایی که در اسارت شبه نظامیان گروه فارک به سرمی‌بردند را از اعضای این گروه تحویل گرفت و به دولت کلمبیا تحویل داد.

براساس گزارش خبرگزاری‌ها یک تیم پزشک قانونی برای تعیین هویت اجساد تحویل داده شده، آن‌ها را مورد کالبد شکافی قرار خواهد داد.

دولت کلمبیا در این باره اعلام کرد: در آن زمان عملیاتی برای نجات آن گروگان‌ها صورت نگرفته بود، و احتمالا پس از چندی آن گروگان‌ها در جریان حمله یک گروه شبه نظامی دیگر به پایگاه‌های فارک به قتل رسیده اند. گروه فارک نیز در ماه ژوئیه سال جاری اعلام کرده بود: گروگان ها در حمله افراد مسلح ناشناس به گروه فارک کشته شده‌اند.

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا [فارک] در سال ۲۰۰۲ میلادی با حمله به شهر کالی واقع در غرب کلمبیا، آن افراد را به اسارت گرفته بود.

پیشتر گروه فارک در صدد برآمده بود آن گروگان ها را در برابر شماری از اعضای گروه خود که در زندان های دولت کلمبیا بسر می برند، معاوضه کند.

از سویی دیگر هوگو چاوز ، رئیس جمهور ونزوئلا، چندی است که به عنوان میانجی بین دولت کلمبیا و گروه چپگرای فارک عمل کرده است.او مساله میانجیگری میان دولت کلمبیا و گروه فارک را با آلوارو اوریبه، رئیس جمهور کلمبیا، نیز درمیان گذاشته است.[چاوز برای آزادی گروگان‌های فارک میانجیگری می‌کند]

کد خبر 31070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز