دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت امور خارجه امریکا با پس گرفتن پیام تبریک خود به اموای کیباکی برنده انتخابات ریاست جمهوری کنیا،‌ اعلام کرد واشنگتن از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور افریقایی بسیار نگران است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ تام کیسی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد ما نیز مانند دیگر کشورها از تخلفات و قانون‌شکنی‌هایی که در روند انتخابات و به ویژه هنگام شمارش ارای انتخاباتی در این کشور روی داده است بسیار نگران هستیم و فکر می کنیم بسیار حائز اهمیت است که انتقادها و اعتراضها به روند انتخابات ریاست جمهوری کنیا از طریق نهادهای قانونی و مشروع صورت گیرد.

تام کیسی خاطر نشان کرد لازم نیست که به هیچ کسی در انتخابات کنیا تبریک بگوییم.

پیش از این یک سخنگوی دیگر وزارت امور خارجه امریکا پیروزی اموای کیباکی رئیس جمهوری کنونی کنیا را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تبریک گفته بود.

به گفته منابع محلی کنیا در پی ابقای اموای کیباکی در سمت ریاست جمهوری کنیا،‌از بیست و هفتم دسامبر تا کنون در خشونتها و ناامنیهای این کشور دست کم یکصد و چهل و نه نفر کشته شده اند.

روز یکشنبه دقایقی پس از اعلام پیروزی قطعی اموای کیباکی در انتخابات ریاست جمهوری کنیا، شورش و ناامنی مناطق مختلف این کشور به ویژه شهرهایی را که رایلا اودینگا رقیب موای کیباکی هواداران بیشتری داشت فرا گرفت.

منابع اگاه پلیس کنیا امروز اعلام کردند در مومباسا دومین شهر بزرگ و پرجمعیت کنیا شش نفر عصر امروز در درگیری بین گروههای رقیب سیاسی درپی اعلام نتایج ریاست جمهوری کشته شده اند.

گفته می شود در این درگیریها اعضای یکی از بزرگترین اقوام کنیا موسوم به کیکویو کشته شدند. هواداران اودینگا مسئولان جناح مخالف کشورشان را به تقلب در انتخابات متهم می کنند.

کد خبر 40605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز