همشهری آنلاین: دولت کنیا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رویس جمهور برای کمک به حل بحران سیاسی کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری، آماده تشکیل یک دولت اتحاد ملی است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، عیسی یار کابیرا مدیر سرویس خبری نهاد ریاست جمهوری کنیا روز شنبه (15دی) گفت: اموای کیباکی رئیس جمهور کنیا، این بیانیه‌ را به جندای فریزر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آفریقا که به کنیا سفر کرده، ارایه کرد.

کابیرا گفت که نمی‌تواند بگوید این طرح به عنوان یک پیشنهاد رسمی به رایلا اودینگا رهبر حزب مخالف ارایه می‌شود یا خیر. وی افزود: فریزر که اوایل امروز با اودینگا دیدار کرد، مجددا با وی دیدار خواهد کرد.

در همین حال، آسوشیتدپرس گزارش داد که فرستاده‌ ویژه آمریکا به کنیا امروز با رئیس جمهور کنیا و رئیس حزب مخالف این کشور دیدار کرد و آنها را به حل و فصل مسالمت آمیز بحران سیاسی که پس از انتخابات ریاست جمهوری حاصل شده تشویق کرد.

مقامات گفتند، فریزر ابتدا با رایلا اودینگا کاندیدای شکست خورده انتخابات و سپس با اموای کیباکی دیدار کرد.

سلیم لون سخنگوی اودینگا پس از دیدار فریزر و اودینگا در صبح امروز به آسوشیتدپرس گفت: آنها درباره چگونگی پیدا کردن راه‌حلی برای بحران بوجود آمده مذاکره کردند.

لون گفت در این دیدار اودینگا درخواست خود برای برگزاری مجدد انتخابات 27 دسامبر (شش دی) را تکرار کرد. وی به جزییات این مساله اشاره نکرد.

مدیر مسئول خبری نهاد ریاست جمهوری کنیا نیز گفت که فریزر مذاکرات خود با کیباکی را آغاز کرده است.

کد خبر 40964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز