جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل برای میانجی‌گری به منظور پایان دادن به خشونت در کنیا به این کشور وارد شد.

خبرگزاری سوئیس از نایروبی گزارش داد، این خبر را پلیس فرودگاه پایتخت کنیا (جمعه 12 بهمن) اعلام کرد.

پیش از انجام این سفر، در آغاز اجلاس سران اتحادیه آفریقا در اتیوپی، بان کی مون اعلام کرده بود که قصد دارد با رایلا اودینگا، رهبر مخالفان در کنیا و نمایندگان جامعه مدنی این کشور ملاقات کند. آنگونه که سازمان ملل اعلام کرده، ملاقات با اودینگا قرار است ساعت 12 ظهر به وقت محلی انجام پذیرد.

در جریان اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا، بان با موای کیباکی، رییس جمهور کنیا ملاقات کرد. کیباکی خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری کنیا می‌داند که دسامبر گذشته برگزار شد، اما اودینگا از بروز تقلب در انتخابات سخن می‌گوید.

در همین حال، نمایندگان کیباکی و اودینگا مذاکرات خود را در نایروبی از سر گرفته‌اند. این گفت‌وگوها توسط سه نماینده از هر طرف در حضور کوفی عنان، میانجی‌گر اتحادیه آفریقا و سلف بان صورت می‌گیرد.

این مذاکرات روز پنجشنبه پس از حمله مرگبار به یکی از نمایندگان جنبش دموکراتیک نارنجی (ODM)، حزب مخالف متعلق به ادوینگا برای یک روز به حال تعلیق در آمد.

از زمان انتخابات ریاست جمهوری کنیا در تاریخ 27 دسامبر در این کشور شرق آفریقایی حدود هزار تن مرده‌اند و بیش از 300 هزار تن نیز بر اثر تداوم خشونت‌ها گریخته‌اند.

کد خبر 43163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز