همشهری آنلاین: مخالفان در کنیا بدون توجه به تدابیر شدید پلیس این کشور امروز (جمعه 28 دی) تظاهرات خود را علیه موای کیباکی، رییس جمهور جنجالی این کشور ادامه می‌دهند.

خبرگزاری آلمان از نایروبی گزارش داد، رایلا اودینگا، رهبر مخالفان پلیس را متهم کرده که ظرف دو روز گذشته 17 تن را با تیراندازی به سوی گروه‌های شرکت کننده در تظاهرات کشته است.

اودینگا پیروزی کیباکی در انتخابات ریاست جمهوری در ماه دسامبر را به رسمیت نشناخته است و از وجود تقلب در آن انتخابات سخن می‌گوید.

هواداران مخالفان از روز چهارشنبه در سراسر کنیا به تظاهرات پرداخته‌اند. [در همین رابطه] امروز انتظار می‌رود در مناطق ساحلی که مسلمان‌نشین هستند، پس از نماز جمعه تظاهرات بزرگ‌تری برپا شود که در آن درخواست برگزاری انتخابات جدید مطرح خواهد شد.

پلیس در نایروبی – پایتخت کنیا – ظرف روزهای گذشته با گاز اشک آور و شلیک گلوله از برپایی تظاهرات جلوگیری کرده است. کمیسیون حقوق بشر کنیا از این رفتار با تظاهرکنندگان انتقاد کرده و آن را بی‌اندازه شدید دانسته است.

مقامات امنیتی این کشور شرق آفریقایی از زمان برگزاری انتخابات برپایی تظاهرات را ممنوع کرده‌اند.

یکی از سخنگویان پلیس در گفت‌وگویی با رادیو بی.بی.سی این رفتارهای پلیس را محتاطانه خوانده است. [ناآرامی‌های کنیا و بحران انتخابات در آفریقا]

کد خبر 42036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز