چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

رئیس جمهور صبح چهارشنبه 22 شهریور اعلام کرد: در اجلاس "گروه ‪ "۱۵‬در کشور کوبا، ریاست این اجلاس به جمهوری اسلامی ایران منتقل می‌شود.

وی پیش از ترک تهران برای دیدار از چهارکشور آمریکایی و آفریقایی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه دراین سفر دیدارهای دوجانبه و شرکت در جلسات سازمانهای بین‌المللی را در دستور کار خود دارد، اضافه کرد: در نشست گروه ‪ ۱۵‬در کوبا، مروری به کارهای انجام شده خواهیم داشت تا در خصوص نتایج آنها اقدامات لازم انجام شود.

رییس جمهوری گفت: در کوبا و در نشست گروه غیرمتعهدها تلاش خواهیم کرد که روح جدیدی به این جنبش دمیده شود.

احمدی نژاد افزود: گروه ‪ ۱۵‬مجموعه‌ای از کشورها با اهداف اقتصادی به منظور تقویت قطب‌های جدید اقتصادی است.

وی با اشاره به دیدارهایی که با مقامات کوبایی خواهد داشت، ادامه داد: ما با کوبا در زمینه‌های اقتصادی، علمی و پزشکی همکاری داریم.

احمدی نژاد افزود: همکاران من زمینه‌های کاری جدیدی را با طرف کوبایی فراهم کرده‌اند تا در این سفر توافق‌های لازم در مورد آنها نهایی و اسناد مربوط امضا شود.

وی با اشاره به سفر خود به ونزوئلا افزود: ما روابط دوستانه، پایدار و رو به گسترشی با این کشور داریم و پروژه‌های مشترکی نیز در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، صنعتی از جمله احداث کارخانه سیمان و تراکتورسازی و برنامه‌های علمی در دست بررسی و انجام است.

وی دیدارهای دوجانبه و بررسی زمینه فعالیت‌های کاری جدید با ونزوئلا را از جمله برنامه‌های سفر به "کاراکاس" خواند و گفت: دراین سفر حفاری اولین چاه مشترک نفت بین ایران و ونزوئلا آغاز خواهد شد.

احمدی نژاد حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دیگر برنامه این سفر خواند و گفت: در این سفر ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در حاشیه آن نیز دیدارهایی با رؤسای جمهوری شرکت‌کننده خواهیم داشت.

وی دیدار با مسئولان برخی از مجامع آمریکایی از جمله انجمن کلیساهای آمریکا، گروه‌های خبری و رسانه‌ای و هنرمندان را با هدف تشریح مواضع ملت ایران از دیگر برنامه‌های سفر به نیویورک ذکر کرد.

احمدی نژاد در مورد برنامه‌های خود در سنگال اظهار داشت: در این سفر دیدارهایی با مسئولان سنگال صورت می‌پذیرد و در خصوص پروژه‌های مشترک در دست اجرا و همچنین کارها و سرمایه‌گذاری‌های جدید، توافق‌های لازم انجام می‌شود.

کد خبر 4010

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز