رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه قبل از ترک سنگال در فرودگاه داکار گفت: مواضع ما درباره انرژی هسته‌ای قبلاً اعلام شده است و هیچ تغییری در آن اتفاق نیفتاده‌است.

به گزارش خبرنگاراعزامی ایرنا، " محمود احمدی نژاد" در پاسخ به سئوال خبرنگار رویترز افزود: ما علاقه‌مند به مذاکره هستیم و فکر می‌کنیم همه مسایل با منطق ومذاکره قابل حل است.

رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فرانسه درخصوص تهدید آمریکا در خصوص تحریم فوری علیه ایران گفت: فکر نمی‌کنم تحریمی اتفاق بیفتد، چون دلیلی برای این کار وجود ندارد.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: مسئولان آمریکا خوب است از موضع عصبانیت اظهار نظر نکنند.

وی افزود: براساس قانون و عدالت می‌توان دنیا را بهتر اداره کرد.

رئیس جمهوری درادامه سخنان خود اظهارداشت: ضمن اینکه ما ‪ ۲۷‬سال است که ازجانب آمریکا در تحریم هستیم و فکر نمی‌کنیم اتفاق جدیدی بیفتد و در هرصورت ما برای همه شرایط آماده‌ایم.

خبرنگار دیگری از رئیس‌جمهوری پرسید آیا برای شرکت در سازمان ملل، آمریکا به شما ویزا داده‌است، گفت: سازمان ملل جای مستقلی‌است و جزو ایالات متحده آمریکا نیست.

احمدی نژاد همچنین روابط دو کشور ایران وسنگال را بسیارخوب و رو به گسترش توصیف کرد و گفت: همکاری‌های بسیارخوبی در زمینه‌های دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر داریم.

رئیس جمهوری درپایان از مهمان‌نوازی رئیس جمهوری سنگال و مردم این کشور قدردانی کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از سنگال برای شرکت در چهاردهمین اجلاس سران غیرمتعهدها عازم هاوانا پایتخت کوبا شد و درپی آن به ونزوئلا خواهد رفت.

شرکت درنشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مرحله آخر سفر دوره‌ای احمدی نژاد است.

کد خبر 4085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز