محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار "عبدالله احمد بداوی" نخست وزیر مالزی، بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیتهای جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از هاوانا، احمدی نژاد جمعه شب به وقت محلی در دیدار نخست وزیر مالزی در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران عدم تعهد افزود: این جنبش با سابقه‌ای طولانی و ظرفیتهای فراوان باید تاثیرگذاری بیشتری در مسایل بین‌المللی داشته باشد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد:کشورهای عضو این جنبش باید با پیگیری و تلاش مضاعف زمینه بهره‌برداری از این ظرفیتها را فراهم کنند.

رییس جمهوری در ادامه با تشریح اوضاع کنونی جهان به دوری روزافزون رویکرد ملتها از قدرتهای استعمارگر و سلطه‌طلب اشاره کرد و افزود: جنبش غیر متعهدها درصورت حضور فعالتر در معادلات سیاسی جهان می‌تواند به عنوان تکیه‌گاه جدید ملتها ایفای نقش کند .

احمدی نژاد در موضوع هسته‌ای نیز به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات بدون پیش شرط و عادلانه اشاره کرد و گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدا نیز استفاده از منطق گفت و گو و مذاکره بوده است .

رییس جمهوری در ادامه اعتقاد به پروردگار و توکل به ذات لایزال الهی را نقطه تمایز مسلمانان و دشمنان استعمارگر دانست و گفت : همانطوری که بارها اتفاق افتاده خداوند در مواقع دشواری راههای بسیاری پیش روی اهل حق قرار می‌دهد که استفاده مطلوب و هوشمندانه از این راهها باعث پیروزی می‌شود.

عبدالله احمد بداوی نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسند از سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده آسیا، سخنان آقای احمدی نژاد در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را بیانگر کامل شاخص کنونی قاره کهن آسیا دانست .

بدوای افزود: بااتحاد و توسعه فعالیتهای کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها امکان استفاده از قابلیتهای این جنبش در معادلات جهانی فراهم می‌شود .

نخست وزیر مالزی همچنین از موضع جمهوری اسلامی ایران در مساله هسته‌ای نیز حمایت و پشتیبانی کرد و گفت: برخی کشورهای غربی فقط درصدد بهانه جویی و زورگویی به دیگران هستند و باید با ایستادگی در مقابل آنان در جهت استیفای حقوق مشروع ملتها گام برداریم.

کد خبر 4189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز