چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران در ادامه سفر دوره‌ای خود به کشورهای اروپایی و امریکایی وارد کوبا شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، متکی که پس از دیدار از ترکیه , اسپانیا و چند کشور اروپایی وارد شهر هاوانا پایتخت کوبا شد, قرار است در نشست سران کشورهای گروه پانزده و همچنین در چهاردهمین نشست جنبش غیر متعهدها در هاوانا شرکت کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران که دیدار با وزرای امور خارجه برخی کشورهای حاضر در هاوانا را در دستور کار خود دارد امروز " چهارشنبه " با وزرای امور خارجه کوبا , الجزایر و بلا‌روس دیدار کرد.

متکی در دیدار با همتای کوبایی خود ریاست کوبا بر جنبش غیرمتعهدها را به وی تبریک گفت و دستور کار کمیته وزیران امور خارجه درباره فلسطین و مسائل بین المللی از جمله حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین را بررسی کرد.

در این دیدار دو طرف تاکید کردند که رژیم اشغالگر قدس با وجود حمایت امریکا در دستیابی به اهداف خود در حمله به لبنان ناکام ماند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران گفت: حضور نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان موجب تشدید ناامنی در منطقه خاورمیانه شده است.

وزیر امور خارجه کوبا نیز در این دیدار به نوبه خود مراتب شادمانی فیدل کاسترو و رائول کاسترو رئیس موقت دولت کوبا از سفر رئیس جمهوری اسلا‌می ایران به کوبا و آمادگی کشورش را برای هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

فلیپه پرز روکه همچنین درباره ریاست این کشور بر جنبش غیرمتعهدها گفت: دغدغه کنونی ما فعال کردن این جنبش و استفاه از پتانسیل های موجود برای تاثیرگذاری بر مسائل بین المللی است.

.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران و الجزایر نیز در دیدار با یکدیگر درباره مسائل دوجانبه از جمله روند فعالیت گروه پانزده گفتگو کردند.

متکی در دیدار محمد بجاوی همتای الجزایری خود درباره فعالیت های گروه پانزده که الجزایر هم اکنون ریاست آن را بر عهده دارد تبادل نظر کرد.

رئیس جمهور الجزایر قرار است در نشست روز پنجشنبه گروه 15 که به موازات چهاردهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها برگزار می شود ریاست این گروه را به آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلا‌می ایران واگذار کند.

متکی همچنین با وزیر امور خارجه بلاروس دیدار و گفتگو کرد که تاکنون جزئیاتی از موضوعات مطرح شده در این دیدار انتشار نیافته است.

کد خبر 4016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز