آزاده مختاری: مرد جوان با گام‌های آهسته و آرام به دختر و پسری که روی نیمکتی در پارک نشسته بودند نزدیک شد

- شما چه نسبتی با هم دارید؟
جوان غریبه با صدایی خشن و عصبی این سؤال را پرسید و با ادعای اینکه مأمور پلیس است، شروع کرد به بازرسی بدنی پسری که روی نیمکت پارک نشسته بود. لحظاتی بعد او به بهانه اینکه پسر جوان معتاد است، شروع به گشتن جیب‌های وی کرد و یکباره با برداشتن تلفن همراهش شروع به دویدن کرد و کمی آنطرف‌تر با روشن کردن موتورسیکلتش، به سرعت دور شد.

تصادفی که دزد را به دام انداخت

هنوز لحظاتی از گزارش این سرقت در یکی از پارک‌های تهران نگذشته بود که مأموران پلیس در جریان تصادفی قرار گرفتند که در آن مرد موتورسواری با یک خودرو برخورد کرده و مجروح شده بود. وقتی بررسی مشخصات موتور سوار و موتورسیکلت، نشان داد وی احتمالا همان سارقی است که چند لحظه قبل، پسر جوانی در تماس با پلیس110، مأموران را در جریان سرقت تلفن همراهش قرار داد و این گونه وی دستگیر شد.

 جوان مأمورنما که نمی‌توانست باور کند به این راحتی دستگیر شود اگر چه در ابتدا ادعا می‌کرد بی‌گناه است و اشتباهی رخ داده اما وقتی تلفن همراه سرقتی در جیبش پیدا شد، به اداره پنجم آگاهی پایتخت منتقل شد.

هنگامی که کارآگاهان در بررسی‌های خود دریافتند شکایت‌های مشابهی از جوان مأمورنما در کلانتری‌های مختلف تهران ثبت شده است، وی را تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار دادند که در این تحقیقات راز سرقت‌های وی فاش شد.

رضوانفر دادیار شعبه4 دادسرای جنایی پایتخت روز گذشته در توضیح این خبرگفت: شگرد این سارق جوان به این صورت بود که وی در پارک‌ها به سراغ دختران و پسران جوانی که در حال گفت‌وگو با یکدیگر بودند می‌رفت و با ادعای اینکه مأمور پلیس است به بازرسی آنها می‌پرداخت و در این زمان از آن‌ها سرقت می‌کرد. وی در مواردی حتی موتورسیکلت طعمه‌های خود را نیز ربوده است که تا کنون 5 شاکی او را شناسایی کرده‌اند.

کد خبر 39841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز