همهشهری آنلاین: محمد علی‌آبادی با اشاره به این که به درخواست رئیس جمهور نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شده بود از نامزدی خود رسما کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایسنا رییس سازمان تربیت بدنی در این باره گفت: در آن موقع گفتم که فرقی نمی‌کند که من در فدراسیون باشم یا فرد دیگری و هر فرد متدین و کاربلدی می‌تواند خواسته‌های فوتبال دوستان ایران را برآورده کند. رییس جمهور نیز استدلال‌هایی داشت و توجیه ایشان نیز منطقی بود و من نیز تبعیت کردم و وارد انتخابات شدم.

وی ادامه داد: هر چند که کار سنگینی بود اما این مسوولیت را پذیرفتم. با این حال در همین شرایط نیز فوتبال وقت زیادی از ما می‌گرفت. متاسفانه پس از این اتفاق‌هایی افتاد و من به رییس جمهور گفتم که بهتر است در انتخابات حضور نداشته باشم. اما ایشان گفتند که بمانم من نیز گفتم کسانی در حال به تپش انداختن جو فوتبال هستند و می‌خواهند فوتبال به آرامش نرسد و آخرین بهانه‌ی آنها نیز مخالفت فیفا با حضور من در انتخابات بود.

وی افزود: پس از این رییس جمهور این صحبت‌های من را پذیرفتند. به وی گفتم که چه من باشم چه نباشم فوتبال مورد علاقه‌ی مردم است و فوتبال ایران جایگاه خوبی در آسیا و جهان دارد و اگر مدیریت خوبی انجام شود می‌توان از این توانایی‌ها استفاده کرد. بحث آخر هم همان بود که رییس جمهور گفت که من از کاندیداتوری فدراسیون فوتبال خارج شوم و آن طور که اعضای کمیته‌ی انتقالی گفته‌اند مجمع تا سه هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد.

علی آبادی درباره‌ی مخالفت فیفا با حضورش در انتخابات گفت: کمیته‌ی انتقالی در چند نامه‌ای که به فیفا نوشت سرانجام توانست اساس‌نامه‌ای را با امضای شش نفر از اعضا به فیفا بفرستد، آنها گفتند که این اساس‌نامه نهایی است و همان را به فیفا فرستادند و پس از یکی دو بار برگشت اساس‌نامه ایران نهایی شد و صفایی فراهانی همان اساس‌نامه را به فیفا فرستاد و فیفا نیز این اساس‌نامه را پذیرفت.

 سپس بعد از ایرادی که گرفته شد صفایی و دیگر اعضا می‌گفتند این طور نیست و همه می‌توانند در انتخابات کاندیدا شوند. شاید کاسه‌ای زیر نیم کاسه بود که اگر به آن برسیم این مساله را برای مردم روشن خواهیم کرد. اما چیزی که به صورت مکتوب و رسمی وجود دارد همانی است که توسط فیفا و هیات دولت به تصویب رسیده است و ممنوعیتی برای حضور افراد وجود ندارد.

علی آبادی ادامه داد: در این هفت، هشت روز تحقیقاتی را برای جمع‌آوری اطلاعات آغاز کرده‌ایم و به نکاتی نیز رسیده‌ایم، امیدواریم که این طور نباشد که کسی خلاف منافع ملی عمل کرده باشد. اما اگر خدایی نکرده چنین باشد اطلاعات‌مان را خیلی سریع اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 39485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز