دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

وزیر نفت با ابراز تأسف از سهم ناچیز حمل‌ونقل ریلی اعم از راه‌آهن و مترو در جابه‌جایی‌ها از آمادگی این وزارتخانه برای حمایت لازم در توسعه حمل‌ونقل ریلی خبر داد و گفت: با وزارت راه و ترابری نیز برای حمایت از برقی کردن راه آهن در حال مذاکره هستیم.

به گزارش خبرنگار‌ما، غلامحسین نوذری وزیر نفت در دومین همایش حمل و‌نقل عمومی آمادگی این وزارتخانه را برای حمایت از تولید خودرو شخصی گازوئیل‌سوز اعلام کرد و گفت: در بیشتر کارخانه‌های خودروسازی بزرگ جهان بیش از 50 درصد ظرفیت تولید به خودروهای گازوئیل‌سوز اختصاص دارد.

وی افزود: وزارت نفت آماده کمک به تولید خودروهای گازوئیل سوز و توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری و برون‌شهری است.

حمایت از حمل‌ونقل ریلی

نوذری همچنین با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از حمل‌ونقل ریلی اعم از درون و برون شهری گفت: حمل‌ونقل ریلی از مصرف انرژی کمتر با راندمان بالاتر در حمل بار برخوردار است به‌طوری‌که مصرف سوخت به ازای هر تن کیلومتر بار‌ در جاده 30 میلی لیتر و در ریل 5 میلی لیتر است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه بخش حمل‌ونقل با 27 درصد کل مصرف انرژی کشور به 55 درصد فرآورده‌های مایع نفتی را مصرف می‌کند این بخش را بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فرآورده‌های نفتی دانست.

به گفته وی سهم بخش خانگی و تجاری از کل مصرف انرژی کشور حدود 40 درصد است. 

نوذری در باره درخواست 1/1 میلیارد دلاری برای بودجه بنزین و گازوئیل تا پایان سال اظهار داشت: با توجه به ضرورت عملیات سوخت رسانی در بخش های مختلف باید ذخایر سوخت کشور کامل باشد.

وی افزود: تا پایان سال جاری تعداد جایگاه های سی.ان.جی به 500 جایگاه و تا پایان سال آینده در مجموع به 1800 جایگاه خواهد رسید.

کد خبر 39446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز