یک بار شلواری خریدی که خیلی بلند بود، یادت هست؟ آن را به خیاط دادی و خیاط، اضافه‌ی پاچه‌ی شلوار را در کیسه گذاشت و تحویلت داد. آن پارچه‌ها را کجا گذاشتی؟ دور ریختی؟

دوچرخه شماره ۹۰۵

شايد بين وسايل مادرت هم خرده‌پارچه‌هايي ديده و بارها از او پرسيده باشي كه اين‌ها را براي چه نگه مي‌داريد؟ و مادر پاسخ داده است که بالأخره يک روزي به درد مي‌خورند.

البته مادرها به شكل‌هاي گوناگون از اين پارچه‌ها استفاده مي‌كنند. مثلاً از آن‌ها دستگيره و... مي‌دوزند؛ اما اين پارچه‌ها که خيلي وقت‌ها دور ريخته مي‌شوند، براي يک فعاليت محيط‌زيستي هم مي‌توانند مورد استفاده قرار بگيرند. مثلاً به کيسه‌ي خريد تبديل بشوند و جاي کيسه‌هاي پلاستيكي را بگيرند.

يک سازمان مردم نهاد، دست به فعاليتي محيط‌زيستي زده است. اين سازمان با انتشار آگهي در شبکه‌هاي اجتماعي از دوستداران محيط‌زيست خواسته که پارچه‌هاي بي‌مصرف خانه‌ها اعم از پرده، ملحفه و... را براي آن‌ها بفرستند تا از اين پارچه‌ها کيسه‌هاي پارچه‌اي توليد شود و رايگان دراختيار سوپرمارکت‌ها قرار بگيرد.

در بيانيه‌ي اين گروه آمده است: «اين کار از مصرف روزانه‌ي هزاران کيسه‌ي پلاستيکي جلوگيري مي‌کند و يادآوري مي‌شود که از لوازم غيرمصرفي و دورريز مي‌شود لوازم مصرفي و کاربردي درست کرد که هم باعث صرفه‌جويي مي‌شود و هم به محيط‌زيست کمک مي‌کند.»

يکي از اعضاي فعال اين سازمان به هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد که در عرض 10روز، حجم بسيار زيادي از خرده‌پارچه‌ها به دست اين جمعيت رسيده است و خياط‌هاي اين گروه، براي ساخت کيسه‌هاي پارچه‌اي دست به کار شده‌اند. او مي‌گويد كه به زودي مرحله‌ي دوم جمع‌آوري پارچه‌ها آغاز مي‌شود.

حالا اگر هنوز در خانه کلي پارچه داريد که نهايتاً قرار است دور ريخته شوند، مي‌توانيد با موافقت پدر يا مادرتان اين پارچه‌ها را براي تهيه‌ي کيسه به اين سازمان مردم‌نهاد اهدا کنيد. براي دريافت اطلاعات بيش‌تر مي‌توانيد با شماره‌ي 22508499 تماس بگيريد.

کد خبر 393449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha