همشهری‌آنلاین: سامانه جمع‌آوری، پردازش و اطلاع‌رسانی اطلاعات در مورد فناوری نانو بر اساس تفاهم‌نامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دفتر همکاری‌های فناوری ریاست‌جمهوری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، این تفاهم‌نامه همکاری در مراسمی در محل کتابخانه ملی به امضای علی‌اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سیدرضا سجادی رئیس دفتر همکاری‌های فناوری ریاست‌جمهوری رسید.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در این مراسم مشخص کردن سهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی به‌عنوان حافظه ملی کشور در پیشرفت‌های علمی را یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان دانست و افزود: بر این اساس با هر سازمان و نهادی که در راه پیشرفت علم کشور در حال گام برداشتن است، همکاری خواهیم کرد.

اشعری همکاری‌های میان نهادهای علمی و پژوهشی را یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه کشور دانست و افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جمع‌آوری اطلاعات علمی و فرهنگی کشور و اطلاع‌رسانی آن با توجه به توانمندی‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی یکی از برنامه‌های آینده ما خواهد بود.

درپایان این مراسم نیز حدود 600 جلد کتاب و پایان نامه به همراه حدود 300 کتاب الکترونیک در ارتباط با فناوری نانو توسط دفتر توسعه فناوری نانو نهاد ریاست‌جمهوری به کتابخانه ملی اهدا شد.

همچنین در پی سفر چند ماه پیش علی‌اکبر اشعری به پاریس، سفیر فرانسه در تهران برای پیگیری نتایج این سفر به کتابخانه ملی ایران می‌رود. به گزارش فارس، برنارد پولتی، از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بازدید و با رئیس این سازمان دیدار می‌کند.

علی‌اکبر اشعری، رئیس کمیته ملی حافظه جهانی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،  در راس هیأتی فرهنگی برای شرکت در نشست کمیسیون ارتباطات مجمع عمومی یونسکو آبان امسال به پاریس سفر کرد. وی در این سفر همچنین با رئیس بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی فرانسه ژرژ پمپیدو دیدار و از نسخ خطی و کتاب‌های نفیس و قدیمی موجود در این مرکز بازدید کرد.

کد خبر 39331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز