همشهری آنلاین: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مراسم رونمایی از ‪۲۱‬ نسخه خطی نفیس قرآن در محل این کتابخانه، خواستار افزایش اعتبارات دولت برای گردآوری و نگهداری نسخ خطی بیشتر شد.

علی‌اکبر اشعری درخصوص ‪ ۶۰۵‬نسخه خطی قرآنی شامل ‪ ۵۷‬نسخه قرآن نفیس و ‪ ۵۴۸‬نسخه قرآن ناقص (جزء، نیم جزء و یا یک حزب قرآن کریم) نیز که در این مراسم رونمایی شدند، گفت: این مجموعه را از رمضان سال قبل تاکنون گردآوری کرده‌ایم و امروز به دلیل کمبود جا تنها ‪۲۱‬ نسخه از این آثار را به نمایش گذاشته‌ایم.

وی بابیان این که طی دو سال گذشته ‪ ۲۲‬هزار نسخه خطی در کتابخانه ملی، گردآوری شده است، افزود: چندی پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد، در کاخ موزه عباسی نسخ خطی زیادی وجود دارد که ایجاد شرایط نگهداری آنها برای این سازمان هزینه زیادی در بردارد که من در همین جا اعلام می‌کنم، در کتابخانه ملی شرایط مناسبی برای نگهداری چنینی نسخه‌هایی وجود دارد.

اشعری یادآور شد: مردم هم نمی‌توانند چنین آثاری را که در معرض آسیب‌های بیرونی هستند، نگهداری کنند و باید این آثار به کتابخانه ملی بیایند، اما متاسفانه اعتبارات سازمان ما برای گردآوری این همه اثر کافی نیست و ما از دولت تقاضا داریم که این اعتمادی را که بین مردم و کتابخانه ملی به وجود آمده، مغتنم بشمارد و با تقویت اعتبارات سازمان به گردآوری بیشتر این گونه مواریث کمک بیشتری بکند.

رئیس کتایخانه ملی گفت: من از مردم به ویژه افراد خیر و کسانی که تمکن مالی دارند، تقاضا دارم با اهدای این نسخ به کتابخانه ملی ضمن ثبت آنها به نام خودشان به حفظ این آثار هم کمک کنند.

کد خبر 31476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز