دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوم اسفند ماه بزرگداشت یکصدمین سالگرد تولد مرحوم حجت السلام محمدتقی فلسفی، در تهران برگزار و نکوداشتی با مدیریت حجت‌الاسلام ناطق نوری برای این خطیب توانا برپا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین از سایت کتابخانه ملی حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری که به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت مرحوم فلسفی عصر یکشنبه 25 شهریور در کتابخانه ملی حضوریافته بود در نشست با دیگر اعضای ستاد ضمن اعلام این مطلب گفت: خداوند توفیق داد در یکصدمین سالگرد تولد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین فلسفی بزرگداشتی یک روزه در تهران و در دوم اسفند ماه برای ایشان برگزار کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد تولد محمدتقی فلسفی به موضوعات مقالات این همایش اشاره کرد و گفت: نقش وعظ و خطابه در تحولات ایران معاصر و پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی، جایگاه و نقش مرحوم فلسفی در تشکل و ارتقای نقش اجتماعی وعاظ، تحول نقش وعاظ و مجالس وعظ و خطابه در تاریخ یکصد سال اخیر ایران، جایگاه و نقش مرحوم فلسفی در تحولات سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه و نقش مرحوم فلسفی در نهضت امام خمینی (ره)، مبانی و تحولات اندیشه‌های مرحوم فلسفی، نقش فلسفی در افشای جریان‌های وابسته و انحرافی، روابط فلسفی با مراجع عظام از مرحوم حائری تا امام خمینی(ره)، مرحوم فلسفی در اسناد ساواک و اعترافات مخالفان ایشان، شیوه ابتکاری و مهارت‌های خاص فلسفی در خطابه و تفسیر، ویژگی‌های فردی و خصوصیات شخصیتی فلسفی و عوامل مؤثر در نفوذ کلام مرحوم فلسفی(احاطه بر ادبیات و فرهنگ جامعه و استفاده از اصول روان شناسی، جامعه‌شناسی، فن بیان و ...)، موضوعات پیشنهادی این فراخوان است.

ناطق‌ نوری با بیان این‌که آخرین فرصت ارسال مقالات تا پایان آبانماه 1386 است، اضافه کرد: همچنین کسانی که خاطرات، تصاویر،‌ اسناد و دست نوشته‌هایی در ارتباط با مرحوم فلسفی دارند می‌توانند تا این تاریخ به دبیرخانه ارسال کنند، تا همه بتوانند از آثار ایشان بهره بگیرند. [فراخوان همایش یکصدمین سال تولد حجت‌الاسلام فلسفی]

ناطق نوری افزود: همچنین بنا شده ائمه جمعه در سراسر کشور در جمعه نزدیک به دوم اسفند خطبه‌ای به مرحوم فلسفی اختصاص بدهند و در کنار برگزاری نمازجمعه نمایشگاهی در سراسر کشور تشکیل می‌شود.

معاون بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: ما برای رهنمود گرفتن از مقام معظم رهبری به همراه دیگر اعضای ستاد، خدمت ایشان شرف‌یاب شدیم و عرض کردیم که تصمیم به برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم فلسفی گرفته‌ایم. ایشان فرمودند که این کار کمترین گام‌ و قدمی است که در رابطه با مرحوم فلسفی برداشته می‌شود و کمترین دینی است که نسبت به ایشان ادا می‌شود.

 از فرمایش مقام معظم رهبری چنین استنباط می‌شود که مرحوم فلسفی حق بسیاری به گردن ملت ایران دارد.

در این نشست علی‌اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سیدمهدی خاموشی، تقوی، محسن پرویز و دیگر اعضای این ستاد، حضور داشتند.

کد خبر 31713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز