همشهری آنلاین: تولیدکنندگان آثار غیرمکتوب از جمله عکس، پوستر و نقشه موظفند قبل از چاپ موارد مذکور نسبت به ثبت اثر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند و همزمان دو نسخه از موارد یاد شده رابه کتابخانه ملی ارسال کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی کتابخانه ملی این تصمیم با استناد به ماده یک مصوبه چهارصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و  بر اساس بخشنامه صادره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتخاذ شده است و طی آن  کلیة چاپخانه­های کشور موظف شدند قبل از مبادرت به چاپ کلیة آثار غیرمکتوب نسبت به درخواست شماره ثبت اثر در کتابخانة ملی از صاحب اثر اقدام نمایند.

دراین گزارش آمده است با اجرای این طرح از بروز اختلافات حقوقی احتمالی در اثبات مالکیت آثار فرهنگی و هنری جلوگیری به عمل خواهد آمد و آثار تولید شده در کشور نیز به صورت سازماندهی شده و منظم برای ثبت و نگهداری در حافظه ملی کشور به کتابخانه ملی ارسال خواهند شد.

گزارش همشهری آنلاین حاکی‌است که پیش از این در برخی از مراکز هنری همانند دفتر امور شعر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، جلد و نام آلبوم‌های موسیقی در کتابخانه ملی ثبت نمی‌شد.

کد خبر 29849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز