چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

بازارهای کیش در طول دهه 70 و اوایل دهه 80 خورشیدی دوران طلایی و پررونقی را طی کردند. اما چندی است که شور و حال سابق در بازارها و پاساژها و مراکز خرید این جزیره زیبا مشاهده نمی‌شود.

به‌نظر می‌رسد کاهش کیفیت کالاهای عرضه شده درکیش به همراه یکسان شدن قیمت کالاهای عرضه شده در این جزیره با قیمت همان کالاها درتهران از جمله دلایل کاهش رونق کیش باشد.از سوی دیگر همزمان با فروکش کردن تب کیش، تب سفر به دبی متأسفانه جایگزین آن شده است.

اما مدیرعامل جامعه بازاریان کیش دلایل دیگری رابرمی شمرد و می‌گوید: ممنوعیت ورود کالاهای حجیم از مناطق آزاد به داخل کشور و کاهش تعداد پروازها از عوامل رکود بازار در کیش است.

ابراهیم خلیلی گفت: این ممنوعیت ناشی از مقررات و محدودیت‌های اعمال شده در مناطق آزاد است. پیش از ایجاد این محدودیت‌ها گردشگران سعی می‌کردند با سفر به کیش ضمن استفاده‌از طبیعت جزیره، برخی کالاها و نیازمندی‌های خود را از‌همانجا  تأمین کنند.

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش ابرازامیدواری کرد که با تمهیدات متولیان امر و رفع این محدودیت‌ها، رونق بازار به مناطق آزاد از جمله کیش بازگردد و در این صورت زمینه‌برای رقابت بازار کیش با بازار کشورهای همجوار نظیر دبی فراهم شود.

به گفته وی، هم‌اکنون 2 هزار و ۵۰۰ واحد تجاری و خدماتی در مجتمع‌های تجاری جزیره کیش استقرار داشته  و بالغ بر یک سوم جمعیت   این جزیره  در این واحدها  به کار اشتغال دارند.

از دید کارشناسی شاید یکی از دلایل افت جاذبه‌های گردشگری این جزیره کم توجهی بازاریان به عرضه کالاهای با کیفیت باشد.

کالاهای چینی، تایوانی، هنگ کنگی و تایلندی که در حال حاضر به وفور در بازارهای کیش عرضه می‌شود، نتوانسته سلیقه همه گردشگران را تأمین کند.

کارشناسان ‌می‌گویند: آب وهوای مناسب جزیره درزمستان می‌تواند موقعیتی مناسب برای رونق دوباره کیش فراهم آورد.

کد خبر 39005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز