گروه شهری: ثبت جشنواره تابستانی کیش در تقویم بین‌المللی و منطقه‌ای که نقش مهمی در جذب گردشگر در فصل کم‌مسافر این مقصد گردشگری محسوب می‌شود مستلزم رعایت برخی استاندارهاست.

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حالی بر این موضوع تاکید کرد که دبیر یازدهمین جشنواره تابستانی کیش ضمن گله‌مندی از خالی بودن جای فعالیت معاونت گردشگری خواستار بین‌المللی و منطقه‌ای شدن جشنواره شده بود.

یازدهمین جشنواره تابستانی کیش در این جزیره آغاز شده است و  به تازگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌عنوان سکاندار مدیریت گردشگری قرار است در این حوزه وارد عمل شود.

به گزارش همشهری، جزیره کیش که اینک به‌دلیل آب و هوای گرم و شرجی فصل کم‌مسافر خود را سپری می‌کند با استفاده از ابزار جشنواره و اهدای جوایز تلاش برای جذب گردشگر را آغاز کرده است و در حالی که امسال سازمان منطقه آزاد حمایت مالی از برپایی جشنواره نخواهد کرد و این کار صرفا با حضور بخش خصوصی انجام می‌شود هیچ نشانی از فعالیت معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در برپایی این جشنواره دیده نمی‌شود.

طهماسب‌پور، دبیر یازدهمین جشنواره تابستانی کیش در این باره به همشهری گفت: جای فعالیت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌عنوان متولی مدیریت گردشگری آن هم در شرایطی که سایر مقاصد گردشگری در خلیج‌فارس فصل کم‌مسافر خود را با برنامه‌ها و تمهیدات مختلف رونق‌بخشیده‌اند، خالی است.

وی دراین‌باره تاکید کرد: مادامی که جشنواره تابستانی کیش نتواند به‌عنوان یک فرصت در تقویم گردشگری منطقه‌ای جایگاهی کسب کند نمی‌توان به رونق گردشگری جزیره کیش و چرخش اقتصادی آن تحقق بخشید.

دبیر این جشنواره همچنین به طرح سؤالی از سوی معاونت گردشگری در مورد طرح سفرکارت اشاره کرد که از سوی سازمان یاد شده مطرح شده و به‌عنوان جایزه سفرکارت هدیه داده می‌شود. این موضوع به‌عنوان پیشنهاد معاونت گردشگری در رونق جشنواره مطرح شده است.

این در حالی است که مجید اسفندیار، سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به‌عنوان نماینده این سازمان با مسئولین برپایی جشنواره مذاکراتی انجام داده است، انتقاد از سازمان را در مورد کم‌کاری در برپایی جشنواره تابستانی کیش نمی‌پذیرد.

او تاکید دارد:‌ مسئولان برپایی جشنواره خیلی دیر به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری موضوع را اعلام کرده‌اند ولی با این حال قرار شده است معاونت گردشگری نیمی از هزینه تبلیغات معرفی این جشنواره به‌صورت تیزرهای تلویزیونی را متقبل شود.

اسفندیار با اشاره به جلسه اخیر خود دراین‌باره افزود: قرار بر این شده است هرشب معاونت گردشگری در مراسم قرعه‌کشی حاضر شود و به معرفی جاذبه‌های سایر نقاط ایران بپردازد.

وی همچنین از راه‌اندازی دفتر اطلاع‌رسانی در کیش برای راهنمایی مسافران خارجی به سایر نقاط ایران و جاذبه‌هایش اشاره کرد و افزود: از دیگر توافقاتی که با ستاد برپایی جشنواره تابستانی کیش داشته‌ایم، پیشنهاد برپایی نمایشگاه «سرزمین من» در شهریور با حضور بخش خصوصی و دست‌اندرکاران صنعت تورگردانی و آژانس‌داران و همچنین برگزاری تورهای آشناسازی برای اصحاب رسانه‌های خارجی است.

کد خبر 57326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز