چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

در حالی که اخبار بازار گوشت و فرآورده‌های آن در دو هفته اخیر حاکی از افزایش قیمت‌ها‌ست، ظاهراً قیمت گوشت گوسفندی هم برخلاف گزارش بانک مرکزی ثبات چندانی‌نداشته و افزایش هم پیدا کرده.

جواد وکیل گیلانی رئیس هیأت مدیره مرکز همکاری‌های امور دام از کاهش قیمت خرید گوشت از دامداران خبر می‌دهد.

وکیل گیلانی برخلاف رئیس اتحادیه گوشت گاوی که از توزیع گوشت یخ‌زده حمایت می‌کند و قطع واردات موقتی آن را عامل گرانی‌های اخیر می‌داند، معتقد است که  با توجه به تولید 840 هزار تنی داخلی و میانگین سرانه مصرفی کشور اساسا نیازی به واردات نیست و تولید داخلی کفاف مصرف را می‌کند، البته مشروط بر اینکه دولت همزمان با عرضه گوشت داخلی اقدام به واردات گوشت یخ‌زده نکند.

به گفته وی با توجه به کاهش قیمت خرید از تولیدکننده‌ها وافزایش قیمت عرضه به مردم به نظر می‌رسد مابه‌التفاوت قیمت که اتفاقا رقم کلان و قابل ملاحظه‌ای هم هست به جیب دلالان سرازیر می‌شود.

بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود: قیمت گوشت گاو و گوساله افزایش جزئی یافته اما قیمت گوشت گوسفندی ثابت باقی مانده است؛ خبری که ظاهرا چندان با نرخ معاملات در بازار منطبق نیست.

جواد وکیل گیلانی، در عین حال تاکید کرد: واردات گوشت یخی و عرضه آن در بازار، قیمت گوشت گرم داخلی را کاهش داده و از طرف دیگر بازار خوبی برای عرضه نیست. همچنین مبلغ محصول خریداری شده از دامداران پس از 2 تا 3 ماه پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: گوساله زنده کیلویی2 هزار و 300 تومان و لاشه آن کیلویی 4 هزار و 500 تومان، بره زنده کیلویی 2 هزار و 500 تومان و لاشه آن کیلویی 5 هزار و 400 تومان، گاو ماده زنده کیلویی یک‌هزار و 700 تومان و لاشه آن کیلویی 3 هزار و 200 تومان از دامداران خریده می‌شود.

کد خبر 39003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز