روند شتابنده افزایش قیمت تخم‌مرغ که از ماه گذشته و به‌دنبال کاهش شدید تولید آغاز شده بود، طی یک هفته اخیر متوقف شده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی در حالی که قیمت تخم‌مرغ طی یک ماه گذشته 33 درصد افزایش یافته بود، در هفته اخیر از آهنگ رشد قیمت آن اندکی کاسته شد و 6/1 درصد نسبت به هفته قبل بالا رفت.

بر اساس گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی اقلام خوراکی، در یک هفته اخیر قیمت میوه‌های تازه، قندوشکر و لبنیات در سطح تهران تغییری نکرده و انواع برنج، سبزی‌های تازه و گوشت مرغ اندکی ارزان شده‌اند. در مقابل، روغن نباتی، چای، گوشت قرمز و حبوبات با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند.

گزارش بانک مرکزی حاکی است، در هفته منتهی به 30‌آذرماه، در گروه لبنیات، بهای ماست و پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل نوسان اندکی داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی ثابت بود و قیمت سایر انواع برنج نوسان اندکی یافت. در گروه حبوبات، قیمت لوبیاچیتی و لوبیاقرمز ثابت بود. بهای لوبیاسفید کاهش جزئی داشت و قیمت سایر اقلام این گروه افزایش یافت.

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری تهران، انگور و خربزه عرضه نمی‌شد و لوبیاسبز عرضه کمتری داشت ولی بقیه اقلام میوه و سبزی تازه را که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشت، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری می‌فروختند.

در این هفته، قیمت گوشت گاو و گوساله ثابت بود ولی بهای گوشت گوسفند افزایش اندکی داشت و قیمت گوشت مرغ کاهش یافت.

کد خبر 40136

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز