خبر > آریا تولایی: جشنواره‌ی طولانی‌ترین نقاشی کودکانه، با حضور کودکان و نوجوانان شهر تهران و هنرمندان کشور، در بوستان رازی برگزار شد.

دوچرخه شماره ۸۹۴

سه‌هزار کودک و نوجوان تهراني از ساعت 9 تا 12 دوشنبه، 27 شهريور1396، نقاشي‌هاي خود را با موضوع‌هاي خانواده، شهروندي و محيط‌زيست، در جشنواره‌ي طولاني‌ترين نقاشي كودكانه به‌تصوير كشيدند. اين جشنواره را شهرداري منطقه‌ي11 تهران برگزار كرد.

«سيدعباس طباطبايي»، معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه‌ي11 تهران، در اين‌باره به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه گفت:

«در آستانه‌ي بازگشايي مدارس و به‌مناسبت روز خانواده، براي غني‌سازي اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، دومين جشنواره‌ي طولاني‌ترين نقاشي کودکانه را با هدف ايجاد حس هم‌دلي بين کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها و حمايت از محيط‌زيست، با حضور سه‌هزار کودک و نوجوان برگزار کرديم.»

به گفته‌ي طباطبايي «امسال بچه‌ها در دومين دوره‌ي جشنواره روي پارچه‌اي به بلنداي 1500 متر درباره‌ي شهر تهران و اميد در اين شهر، نقاشي كردند و در پايان به قيد قرعه به تعدادي از آن‌ها جوايزي اهدا شد.»

کودکان در ابتداي مسير بوم، با ماژيک‌هاي رنگي و در ادامه، نوجوانان در کنار بزرگ‌ترها با آب‌رنگ به نقاشي پرداختند.

كودكان و نوجوانان در نقاشي‌هايشان بيش‌تر به مسائل محيط‌زيست شهري نظر داشتند. به‌عنوان نمونه حسن، 15ساله، تفکيک زباله را سوژه‌ي نقاشي‌اش كرده بود و گفت: «وقتي ديدم در شهر به تفکيک زباله‌ کم‌تر توجه مي‌شود تصميم گرفتم اين موضوع را براي نقاشي‌ام انتخاب کنم.»

در کنار کودکان و نوجوانان، پدر و مادرها هم نقاشي مي‌کردند. يکي از مادرها گفت: «اين‌گونه جشنواره‌ها جدا از بچه‌ها، براي بزرگ‌ترها هم مي‌تواند جذاب باشد.»

 


عكس: محمود اعتمادي

کد خبر 383582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha