خبر > نهم آبان، نوزدهمین دوره‌ی انتخابات «شهردار مدرسه» در سراسر شهر تهران برگزار شد و در این روزها، شهرداران مدرسه‌ها باید معاونان خود را انتخاب کنند. خلاصه این روزها شور و حال ویژه‌ای در مدرسه‌ها برقرار است.

دوچرخه شماره ۹۰۰

به گفته‌ي محمد روشني، مديرکل آموزش و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران،‌ انتخابات نوزدهمين دوره‌ي شهردار مدرسه در سال تحصيلي 97-96 در 440 مدرسه منتخب در مناطق 22گانه‌ي شهر تهران برگزار شد.

شايد بپرسي شهردار مدرسه ديگر كيست؟ شهردار مدرسه به‌عنوان نماينده‌ي دانش‌آموزان، وظيفه‌دارد مسائل داخل مدرسه را بررسي و در كارها از مشاركت دانش‌آموزان استفاده كند. هم‌چنين او رابطي بين اولياي مدرسه و دانش‌آموزان است. اين طرح براي مشاركت بيش‌تر نوجوانان در كارهاي مدرسه اجرا مي‌شود.

طرح شهردار مدرسه، اولين بار در سال تحصيلي 78-77 در 20 مدرسه‌ي منتخب تهران به‌اجرا در آمد و به دليل نتايج مثبت آن، به 40 مدرسه در سال بعد تعميم يافت. به گزارش روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، روشني درباره‌ي تعداد مدرسه‌هايي كه در اين طرح شركت كرده‌اند مي‌گويد:

«در هر منطقه، 20 مدرسه در طرح شهردار مدرسه شرکت كردند و انتخابات با حضور شهرداران مناطق و رؤساي اداره‌ي آموزش و پرورش و ناظرين اداره‌ي کل آموزش و مشارکت‌هاي اجتماعي در مدارس منتخب هر منطقه برگزار شد.»

او مي‌گويد: «شهردار مدرسه، دانش‌آموزان را با شهر و مسئوليت شهروندان در قبال شهر خود، سازمان‌هاي عهده‌دار امور شهر و با مفاهيمي چون شهروند، حقوق و تکاليف شهروندي و مهارت‌هاي زندگي با کيفيت آشنا مي‌سازد.»

 


عكس: احمد آقاسياني/ آژانس عكس تهران

کد خبر 387864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha