سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر شهرداران پنج شهر بزرگ ایالت تگزاس آمریکا به خواسته خود جامه عمل بپوشانند، این ایالت علاوه بر سرود و گل مخصوص به خود "یک لامپ ایالتی" هم خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز شهرداران شهرهای بزرگ تگزاس در راستای تلاش برای تشویق مردم به جایگزینی لامپ‌های قدیمی با لامپ‌های فشرده فلورسنتی کم‌مصرف، قصد دارند این لامپ‌ها را در دسترس مردم قرار دهند، تا استفاده از آنها تشویق شود و به مردم توصیه‌ کنند برای کریسمس و سایر موارد آنها را به یکدیگر هدیه دهند.

ویل وین شهردار شهر آستین در این باره گفت: "هر شهروند تگزاسی می‌تواند به این ترتیب هم در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند و هم با کاهش میزان مصرف برق مانع از نیاز به ساختن نیروگاه‌های برق آلوده‌کننده هوا شود."

به گفته این شهرداران لامپ‌های متراکم فلورسنتی می‌توانند با کاهش تقاضا برای برق از نیروگاه‌های حرارتی، از میزان ورود دی‌اکسیدکربن، یک گاز گلخانه‌ای عمده، به جو زمین، که در پدیده گرمایش جهانی دخیل دانسته شده است، جلوگیری کنند.

این پیشنهادات در "اجلاس صرفه‌جویی در انرژی" که دوشنبه 3 دسامبر (12 آذر) در شهر سان‌آنتونیوی تگزاس که با حضور شهرداران شهرهای سان‌آنتونیو،هوستون،دالاس،ال پاسو و آستین برگزار شده بود، ارائه شد.

شهرداران تگزاس در برابر نقشه سنگی ایالت با لامپ‌های فلورسنت

این شهرداران لامپ متراکم فلورسنت را "لامپ ایالتی تگزاس" اعلام کردند و در یک نقشه سنگی از ایالت تگزاس محل شهرهای‌شان را با استفاده از این لامپ‌‌ها روشن کردند.

به گفته این شهرداران در صورتی که هر خانه در این ایالت یک لامپ معمولی را به لامپ کم‌مصرف فلورسنتی تبدیل کند، کاهش آلودگی هوای ناشی از آن به اندازه خارج کردن 55000 ماشین از خیابان‌ها است.

کد خبر 38253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز