همشهری آنلاین: لازم نیست که برای سالم ماندن همه چربی‌ها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

fats

برخی از چربی‌ها برای شما خوب هستند و باید در یک طرح رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. ازجمله این چربی‌های سالم می‌توان به چربی‌های «چنداشباع‌نشده» و چربی‌های «تک‌اشباع‌نشده» مانند چربی‌های موجود در میوه آووکادو ماهی سالمون یا آزاد اشاره کرد می‌توانند کلسترول «بد» و تری‌گلیسریدها را در خون پایین بیاورند.

در مقابل، باید خوردن چربی‌های «اشباع‌شده»، مانند چربی‌های مجود در پنیر، کره و خامه را محدود کنید. این چربی‌ها خطر دچار شدن به بیماری قلبی را افزایش می‌دهند و می‌تواند میزان کلسترول «بد» را در خون شما بالا ببرند.

چربی‌های دیگری وجود دارند که باید به‌کلی از آن‌ها پرهیز کنید: چربی‌های مصنوعی به نام چربی ترانس که در روغن‌های گیاهی هیدوروژنه جامد و روغن‌های گرمسیری مانند روغن نخل یا پالم یافت می‌شوند. این چربی‌ها عمدتاً در برخی از غذاهای آماده پخته‌شده یافت می‌شوند و با احتمال بیشتری نسبت به چربی‌های اشباع‌شده کلسترول بد خونتان را بالا می‌برند و احتمال دچار شدن به بیماری قلبی را تشدید می‌کنند.

HealthDay

کد خبر 379359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

دیدگاه خوانندگان