مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: لازم نیست که برای سالم ماندن همه چربی‌ها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

fats

برخی از چربی‌ها برای شما خوب هستند و باید در یک طرح رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. ازجمله این چربی‌های سالم می‌توان به چربی‌های «چنداشباع‌نشده» و چربی‌های «تک‌اشباع‌نشده» مانند چربی‌های موجود در میوه آووکادو ماهی سالمون یا آزاد اشاره کرد می‌توانند کلسترول «بد» و تری‌گلیسریدها را در خون پایین بیاورند.

در مقابل، باید خوردن چربی‌های «اشباع‌شده»، مانند چربی‌های مجود در پنیر، کره و خامه را محدود کنید. این چربی‌ها خطر دچار شدن به بیماری قلبی را افزایش می‌دهند و می‌تواند میزان کلسترول «بد» را در خون شما بالا ببرند.

چربی‌های دیگری وجود دارند که باید به‌کلی از آن‌ها پرهیز کنید: چربی‌های مصنوعی به نام چربی ترانس که در روغن‌های گیاهی هیدوروژنه جامد و روغن‌های گرمسیری مانند روغن نخل یا پالم یافت می‌شوند. این چربی‌ها عمدتاً در برخی از غذاهای آماده پخته‌شده یافت می‌شوند و با احتمال بیشتری نسبت به چربی‌های اشباع‌شده کلسترول بد خونتان را بالا می‌برند و احتمال دچار شدن به بیماری قلبی را تشدید می‌کنند.

HealthDay

کد خبر 379359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

وبگردی