این روزها ماهی قزل‌آلا - چه از نوع رودخانه‌ای و چه از نوع پرورشی - طرفداران زیادی دارد

آشپزی

و باتوجه به اینکه نوع پرورشی آن در تمام فصول سال همواره در دسترس است، اغلب افراد از این نوع آن – که درشت‌تر هم هست– استفاده می‌کنند.

این ماهی علاوه بر نوع پرورشی در رودخانه‌های کشورهای اروپای شرقی نیز
به وفور یافت می‌شود و گوشتی قرمزتر از انواع ایرانی دارد. در ضمن یکی از غذاهای رایج در این کشورها و درواقع شبه‌جزیره بالکان نیز هست. شما می‌توانید این‌بار ماهی قزل‌آلای ایرانی را با روش بالکانی امتحان کنید.

مواد لازم برای 4 نفر:

- 4 قاشق سوپ‌خوری کره
- یک قاشق سوپ‌خوری شوید خردشده
- یک قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده
- 4 عدد فیله ماهی قزل‌آلا
- 3 تا 4 قاشق سوپ‌خوری آب لیموترش
- نمک و فلفل به مقدار لازم
توضیح: باتوجه به اینکه قزل‌آلاهای ایرانی گوشتی به قرمزی انواع بالکانی ندارند، شما می‌توانید مقداری پودر زعفران نیز به آنها اضافه کنید تا هم رنگ زیباتری داشته باشند و هم خوش‌طعم‌تر شوند. برای این منظور، مقدار نصف قاشق چای‌خوری پودر زعفران کافی است.

طرز تهیه:

1 - کره را در کاسه فلزی کوچکی بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا آب شود.
سپس آن را به کاسه بلوری‌ای منتقل کنید. حالا با اضافه‌کردن شوید، جعفری، نمک، فلفل و زعفران آن را مزه‌دار کنید.

2 – اگر می‌خواهید ماهی را در روغن سرخ کنید، تابه‌ای آماده کرده و پس از ریختن مقداری روغن در آن، فیله ماهی‌ها را در کف تابه بچینید، در غیر این صورت، آن را روی سینی میله‌ای فر یا دستگاه دیگر مخصوص گریل‌کردن قرار دهید و پس از آن، با استفاده از قلم‌موی آشپزخانه سطح هریک از فیله‌ها را به مخلوط کره‌ای آغشته کنید و روی دیگر فیله‌ها را نیز برگردانده و به همین صورت مخلوط کره‌ای را بر آنها بمالید.

3 - برای گریل‌کردن ماهی حدود 10 دقیقه زمان لازم است. پس از آنکه ماهی‌ها خوب پخته شدند، آب لیموترش را روی آنها ریخته و همراه سبزیجات
سرو کنید.

کد خبر 37887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز