همشهری آنلاین: واداشتن کودکان به خوابیدن و خواب ماندن ممکن است چالشی حقیقی برای والدین باشد.

sleep

این عوامل ممکن است مانع از آن شود که کودکان خواب خوب شبانه داشته باشند:

- شب‌ادراری که ممکن است در کودکان تا ۵ سالگی و گاهی بعد از این سن ادامه یابد. والدین باید آرامش خود را حفظ کنند و از شیوه‌های ستایش و پاداش (مانند استفاده از برچسب‌های تشویقی) برای خشک ماندن بستر در شب استفاده کنند.

- کابوس‌ها که تا حدی ناشی از ایجاد تخیلات در کودکان نوپا هستند. والدین باید از صحبت کردن مستقیم درباره کابوس هنگامی‌که کودک از خواب می‌پرد، پرهیز کنند، چراکه این کار ممکن است وضعیت را بدتر کند. در عوض، با صحبت‌های اطمینان‌بخش و آرامش‌بخش به کودکان کمک کنید تا دوباره به خواب رود.

- کافئین که می‌تواند کودکان را بیدار نگاه دارد و باعث بیدار شدنشان در میانه خواب شود. بنابراین ترتیبی دهید که کودک در هنگام شام از نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند نوشابه‌های گازدار کولا مصرف نکند.

- استفاده از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها یا کامپیوترها که می‌توانند با خواب تداخل کنند. بنابراین نگذارید که کودکان این وسایل را اتاقشان نگهدارند و اطمینان حاصل کنید که چند ساعت قبل از خواب آن‌ها را خاموش کرده باشند.

کد خبر 377853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار