معرفی کتاب > آقای گرانت از همه‌ی زحمت‌هایی که سانی می‌می و حتی خانم گرانت برای تولد او کشیده بودند، حسابی جا خورد و با صدای بلند دماغش را بالا کشید و بعد با سرآستین پیژامه‌اش آن را پاک کرد

دوچرخه شماره ۸۸۵

(همان پيژامه‌اي كه يادداشت مربوط به شروع همه‌ي اين ماجراجويي‌ها به آن سنجاق شده بود). آقاي گرانت غرولندكنان گفت: «همه‌چي خيلي خوب به‌نظر مي‌رسد.» و روي صندلي بالاي ميز نشست و ادامه داد: «پس حالا شروع كنيم به خوردن!»

خانواده‌ي گرانت يك خانواده‌ي عجيب و غريب هستند كه يك پسر عجيب و غريب‌تر به اسم «ساني» دارند. معمولاً براي آن‌ها اتفاق‌هاي مسخره‌اي مي‌افتد كه خواننده را حسابي و از ته‌دل مي‌خنداند.

اين‌بار قرار است آقاي گرانت شخص مهمي را سر ساعت مشخصي در يك جزيره به فرد ديگري تحويل دهد اما خيلي‌ها قصد دارند آن شخص مهم را بگيرند.

«خانواده‌ي گرانت در دريا» يك جلد از مجموعه‌ي اين خانواده است كه «فيليپ آرداگ» آن را نوشته و «شهلا انتظاريان» ترجمه‌اش كرده است. تصويرهاي بامزه‌ي آن هم اثر «اكسل شفلر» است.

اين كتاب را نشر هيرمند (66953076) در 256 صفحه به قيمت 13500 تومان منتشر كرده است.

 

  • هشدار! يك بچه گم شده است

با صدايي گرفته و خفه پاسخ داد: «اينديا». آن‌ها هم مثل تمام مشتريان ديگر من مي‌دانستند كه وقتي نام بچه را پرسيده‌ام، يعني كار را قبول كرده‌ام و ديگر برگشتي در كار نيست. عكسي ديگر برداشتم. همان چشم‌ها و همان موها. اما صورتش كمي لاغرتر شده بود. يكي دو سال بزرگ‌تر از عكس قبلي بود و باز همان نور عجيب و غريب نزديكش بود، اين بار كمي روشن‌تر.

 «الآن چند وقته كه گم شده؟»

رمان «گران‌بها» اولين جلد از مجموعه‌ي «رايلي آدامسون» است. رايلي دختر جواني است كه توانايي خارق‌العاده‌اي دارد. او مي‌تواند بچه‌هاي گم‌شده را هرجا كه باشند، زنده يا مرده، حس كند؛ براي همين هم هركس بچه‌اش را گم مي‌كند سراغ او مي‌آيد.

رايلي خانواده‌اش را از دست داده و حالا به‌جز مربيان و دوستانش كسي را ندارد؛ به‌همين خاطر همه‌ي تلاشش را مي‌كند تا از آن‌ها محافظت كند. رايلي يك دختر سرسخت و اخلاق‌گراست كه از ويژگي‌هاي خاصش براي كمك به كساني كه به كمك او نياز دارند، استفاده مي‌كند.

«گران‌بها» را «شنون مير» نوشته و «شيما حسيني» ترجمه كرده است. نشر ويدا (22370499) اين كتاب را در 252 صفحه به قيمت 15‌هزار تومان منتشر كرده است.

 

  • شغل جديد ويكتور

بيش‌تر بزرگ‌سال‌ها و به‌خصوص بستگانم و دوستان پدر و مادرم هركدام به شيوه‌ي خودشان با من برخورد مي‌كردند. بدون اين كه دقيقاً بدانند من موقع حرف‌زدن چه عذابي مي كشم!

بعضي‌ها سعي مي‌كردند جمله‌هايم را برايم تمام كنند و بيش‌تر وقت‌ها اصلاً متوجه منظورم نمي‌شدند. بعضي‌ها لبخند كم‌رنگي مي‌زدند و درحالي‌كه كه چشمشان به دور و بر اتاق بود، لحظه‌شماري مي‌كردند حرفم زودتر تمام شود. بعضي‌ها هم دستپاچه مي‌شدند و در اولين فرصت به‌سرعت غيبشان مي‌زد.

«ويكتور» پسر 11ساله‌اي است كه لكنت زبان دارد. با اين‌كه توانايي‌هاي ديگري مثل پرتاب توپ دارد، همين لكنت زبان، معمولاً او را به دردسر مي‌اندازد.

ويكتور مجبور مي‌شود يك ماه به‌جاي دوستش روزنامه‌فروشي كرده و با آدم‌هاي مختلف در ارتباط باشد. همين موضوع باعث مي‌شود او اتفاقات مختلفي را تجربه كند...

«روزنامه‌فروش» داستان واقعي زندگي نويسنده‌ي آن، يعني «وينس واتر» است كه «كتاب ونوشه»، واحد كودك و نوجوان نشر چشمه (88912184) آن را با ترجمه‌ي «پروين علي‌پور» در 287 صفحه و به قيمت 21‌هزار تومان منتشر كرده است.

 

  • با بقيه فرق دارم

معمولا ًتوي انجمن رياضي آزمون نداشتيم. چون آن‌جا انجمن بود، كلاس كه نبود؛ اما دوشنبه آزمون داشتيم. آقاي كليفتن اسمش را گذاشته بود «آزمون بچه‌زبل‌ها»!

شرط مي‌بندم مي‌خواست گول بخوريم و فكر كنيم مثل آزمون‌هاي معمولي جدي نيست؛ بانمك است. اما من كه گول نخوردم. همه‌اش ضرب بود و تمام جواب‌هاي من غلط درآمد.

«آلبي» يك پسر 9ساله است كه در هيچ‌چيز بهترين نيست. او نه باهوش‌ترين است، نه قدبلندترين و نه هيچ‌ ترين ديگر! اما «كاليستا»، پرستارش، به او كمك مي‌كند تا از راه مقايسه‌ي خودش با خودش از پس بعضي چيزها بربيايد و توانايي‌هايش را بشناسد. آلبي بايد ياد بگيرد چه‌طور به خودش افتخار كند.

«مطلقاً تقريباً» نوشته‌ي «ليزا گراف» و ترجمه‌ي «فريده خرمي» است. اين كتاب را نشر پيدايش (66970270) در 336 صفحه به قيمت 21‌هزار تومان منتشر كرده است.

کد خبر 376804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha