نیلوفر شهسواریان: فرهنگ‌سرای انقلاب به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، کارگاه نویسندگی برای شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

دوچرخه شماره ۸۸۴

اين كارگاه در روز 18 تیر ساعت 10 تا 12برپا مي‌شود و علاقه‌مندان به نوشتن را به کلاس‌های نویسندگی در همین فرهنگ‌سرا دعوت می‌کند.

به‌گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه، این فرهنگ‌سرا سه‌شنبه، سوم مرداد ساعت 10 تا 12 به مناسبت روز دختران جشنی با حضور دختران و مادرانشان برگزار می‌کند. هم‌چنین کودکان و نوجوانان می‌توانند در کتاب‌خانه‌ی آفتابگردان این فرهنگ‌سرا ثبت‌نام کنند و کتاب‌های مناسب سن خود را امانت بگیرند.

(نشانی فرهنگ‌سرای انقلاب: بزرگ‌راه نواب، خيابان کمیل شرقی/ تلفن: 55411406)

 

  • ایستگاه نشاط

خانه‌ي فرهنگ آیه، با برپايي ایستگاه نشاط، فعاليت‌هاي گوناگوني برای کودکان و نوجوانان تدارك ديده است. ایستگاه‌های بازی، نقاشی و داستان برای کودکان و ایستگاه‌های مشاوره، تغذیه، حل جدول و دارت برای نوجوانان از زيرشاخه‌های ایستگاه نشاط به شمار مي‌آيند.

علاقه‌مندان مي‌توانند دوشنبه 26 تير از ساعت هشت تا 20 به پارک گلایُل در محله‌ي اکباتان، خیابان بیمه سوم مراجعه کنند. (تلفن:44633433)

 

  • مسابقه در فراغت

دومين جشنواره‌ي نقاشی کودک و نوجوان «محمد(ص) پیامبر مهربانی» برگزار مي‌شود. مؤسسه‌ي عصر انتظار آفتاب، با هدف معرفی چهره‌ي مهربان پیامبر، فراخوان دومین جشنواره‌ي محمد(ص) پیامبر مهربانی را در سه بخش عکاسی مردمی، نقاشی کودک و نوجوان و بخش تخصصی هنرهای تجسمی منتشر كرده است.

جشنواره‌ي نقاشی کودک و نوجوان محمد(ص) پیامبر مهربانی با هدف نشر و گسترش مهربانی های حضرت محمد(ص)، برگزار خواهد شد.

موضوع‌هاي جشنواره: من و پیامبر مهربان، معلم مهربان من، نقاشی من و مهربانی، خانواده‌ي مهربان من، مهربانی در مهد و دبستان من، دوستان مهربان من، من با همه مهربانم، مهربانی‌های من، مهربانی با طبیعت و مهربانی با حیوانات است.

برای ارسال نقاشی‌ها و دريافت اطلاعات بیش‌تر به درگاه اینترنتی آرت‌آنلاین به نشاني زير مراجعه كنيد:

artonlines.com/muhammadfestival

گفتني است مهلت ارسال آثار تا 30 مهر 96 است. 15 آبان‌ماه نتايج اين مسابقه اعلام و 14 آذرماه نيز تنديس جشنواره و جايزه‌ي نقدي بخش كودك و نوجوان به سه اثر برتر به انتخاب داوران اهدا مي‌شود. هم‌چنين از میان آثار داوری‌شده 37 اثر به انتخاب گروه داوران جایزه‌ي غیر‌نقدی دریافت و به نمایشگاه راه خواهند یافت.

 

  • مسابقه‌ي طنز خط‌خطی

با مجله‌ی طنز خط‌خطی آشنا هستید؟ انتشارات خط‌خطی اولین دوره‌ي مسابقه‌ي داستان طنز خط‌خطی را در دو گروه سني ۱۸ سال به پایین و ۱۸ سال به بالا برگزار می‌کند. چه فرصتی بهتر از این؟

در این مسابقه که موضوع آن آزاد اعلام شده، علاقه‌مندان باید نسخه‌ي تایپی اثر خود را به همراه نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد و شماره‌ي تلفن، از طریق ای‌میل یا تلگرام به يكي از اين نشاني‌ها بفرستند:

@khatkhatipress

info@khatkhatipress.com

 

  • کلاس‌های داغ

به گزارش روابط‌عمومی امور کانون، مراکز کانون پرورش فکری كودكان و نوجوانان هم‌زمان با آغاز فصل تابستان، با اجرای بیش از ۴۰ کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی و برنامه‌ي ویژه‌ای با عنوان «بسته‌های آموزشی»، فعاليت‌هاي متنوع و پرباری را برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پيش‌بيني كرده‌اند.

برنامه‌های «بسته‌های آموزشی» این مرکز با حضور مربیان راهنما، دو روز در هفته، از ساعت هشت و 30 دقيقه‌ي صبح تا ساعت 15 اجرا مي‌شود.

این بسته‌های آموزشی با سه کارگاه متفاوت در هرروز و بر اساس تفکیک سنی شش تا هفت سال، هشت تا 11 سال و 12 تا 15 سال آماده‌ي ارائه‌ي فعالیت‌هاي متنوع به مخاطبان کودک و نوجوان است.

بر همین اساس، تئاتر کاغذی، عکاسی، ساخت زیورآلات، کاغذسازی، کاردستی، چرم‌دوزی، ملیله‌ي کاغذی، دوخت نمد، شطرنج، چرتکه، مکعب روبیک، دومینو و... از جمله کارگاه‌های این بسته‌ي آموزشی به شمار می‌رود.

مراکز كانون هم‌چنين با راه‌اندازی کارگاه‌های ویژه‌ي نقاشی، طراحی، سفال با دست، سفال با چرخ، کلاژ (تکه‌چسبانی)، کاردستی، خوش‌نویسی، ظریف‌بری با چوب، معرق، ویترای، ساخت عروسک نمایشی، چاپ، بادکنک‌های شکلی، نمایش خلاق، قصه‌گویی خلاق، شعر و قصه، اوریگامی، سرامیک، تصویرسازی، کاردستی با جاگورتا و... پذیرای کودکان و نوجوانان هستند.

برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به پایگاه این مرکز به نشانی زير مراجعه کنید:

 markazafarineshha.ir

 

  • تولدت باکتاب باد!

به گزارش روابط‌عمومی مدیریت فرهنگی‌هنری شهرداري منطقه‌ي‌22، «کتاب‌خانه‌ي شهر» اين منطقه علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی را در روز تولدشان به‌صورت رایگان به عضويت مي‌پذيرد.

فرهنگ کتاب‌خوانی و مراجعه به کتاب‌خانه‌ها برای استفاده از جدیدترین کتاب‌های چاپ‌شده می‌تواند میانگین رشد فرهنگی و اجتماعی هرشهری را افزایش دهد و شهروندان مخصوصاً کودکان و نوجوانان منطقه‌ي 22 با عضویت در این مراکز فرهنگی می‌توانند در بالندگی و رشد عمومی جامعه مشارکت داشته باشند.

(نشاني: بزرگ‌راه حکیم غرب، سه‌راه دهکده المپیک خیابان ساحل، بوستان باغ/ تلفن: 44137060)

 

  •  يك نمايش خوب

شايد فكر كنيد كه زياد فرصت نداريد، اما تماشاي يك نمايش خوب جالب است. پيشنهاد ما نمايش جادوي عروسك است. نویسنده و کارگردان اين نمايش، امیرمحمد انصافی است.

اين نمايش، داستان فردی به نام یاقوت است كه سه فرزند دارد که هرکدام حرفه‌ای یاد گرفته‌اند و می‌خواهند به شهر خود یعنی مبارک‌آباد برگردند تا به همشهری‌هایشان خدمت کنند. اما در بین راه، مشکلاتی برایشان پیش می‌آید.

اين نمايش تا جمعه 16 تير اجرا دارد.

 

  • نمایشگاهانه!

اين روزها در گوشه و كنار كشور ما كلي نمايشگاه‌ برپا مي‌شود كه بعضي از آن‌ها را معرفي مي‌كنيم.


 1. نهمين نمايشگاه كودك‌، ‌نوجوان و سرگرمي در نمايشگاه بين‌المللي قزوين

مكان: قزوين، انتهاي بلوار دانشگاه بين‌المللي امام خميني‌(ره)

زمان:20 تا 24 تير


2. دومين نمايشگاه تخصصي كودك و نوجوان در نمايشگاه بين‌المللي اردبيل

مكان: ساحل جنوبي درياچه‌ي شورابيل

زمان: 9 تا 13 مرداد

 

3. چهارمين نمايشگاه مادر، كودك و اسباب‌‌بازي در بيرجند

مكان: خيابان غفاري، ابتداي خيابان خيام، مركز نمايشگاه بين‌المللي

زمان: 23 تا 27 مرداد

 

4. اولين نمايشگاه بين‌المللي محصولات مادر، نوزاد، كودك و نوجوان تبريز

مكان: محل نمايشگاه‌ بين‌المللي تبريز، كيلومتر 5 جاده‌ي تبريز- تهران

زمان: 2 تا 5 شهريور

 

5. اولين نمايشگاه تخصصي نوزاد، كودك و نوجوان و اسباب‌بازي گلستان

مكان: بزرگ‌راه گرگان- آق‌قلا، روبه‌روي فرودگاه بين‌المللي گرگان، نمايشگاه بين‌المللي استان گلستان

زمان: 13 تا 17 شهريور

 

دوچرخه شماره ۸۸۴

عکس‌ها: محمود اعتمادی

کد خبر 376783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha