پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

آوا زمانی: چند هفته پیش در مریخ سال نو بود. جالب است بدانید در مریخ هر فصل حدوداً دو برابر زمین است، اما یک شبانه‌روز تنها چیزی حدود ۳۹ دقیقه از زمین بیش‌تر است.

دوچرخه شماره ۸۷۷

اين به‌خاطر تفاوت چرخش مريخ به دور خودش است که بسيار مشابه زمين است. منتها چون زياد با خورشيد فاصله دارد، سالش نسبت به ما طولاني‌تر است. يک سال در سياره‌ي مريخ، معادل 687 روز زميني است.

 

دوچرخه شماره ۸۷۷

 

  • بالأخره خودروي پرنده‌ي واقعي!

تغيير شکلش از زميني به پرنده، سه دقيقه طول مي‌کشد؛ سوخت هوايي‌اش بنزين است و روي زمين از برق استفاده مي‌کند. خودروي پرنده را شرکت ايروموبايل معرفي کرده و قرار است سال 2020 ميلادي به خريداران تحويل داده شود.

از قيمتش اگر بپرسيد چيزي بين 1/3تا 1/7ميليون يورو اعلام‌شده و علاقه‌مندان مي‌توانند آن را پيش خريد کنند.

 

دوچرخه شماره ۸۷۷

 

  • سرشماري از فضا

آلباتروس، بزرگ‌ترين پرنده‌ي دريايي پروازکننده در جهان است که نسلش در حال انقراض است. چون بيش‌تر جمعيتشان در جزيره‌هاي دورافتاده که دسترسي به آن‌جا راحت نيست زندگي مي‌کنند، براي آگاهي از تعدادشان دست به دامن ماهواره‌ها شده‌اند.

دانشمندان بريتانيايي با استفاده از يک ماهواره‌ي قوي، تصاويري از محل زندگي‌شان تهيه کرده‌اند که خبر از تعداد اين پرندگان مي‌دهد و بررسي شرايط را براي متخصصان راحت‌تر مي‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۷۷

 

  • از آلودگي انرژي بگير!

دانشمندان بلژيکي دستگاهي ساختند که هوا را در دو محفظه جدا مي‌کند و آلاينده‌هاي جدا شده را به گاز هيدروژن تبديل مي‌کند. متخصصان اميدوارند از هيدروژن به دست آمده بتوان به‌عنوان سوخت، مثلاً در اتوبوس‌هايي که با هيدروژن کار مي‌کنند، استفاده کرد.

 

دوچرخه شماره ۸۷۷

 

  • استـيـو در آسمـان

اين يک تصوير زيبا از پديده‌ي شفق قطبي به نام «استيو» است كه در کانادا و توسط آژانس فضايي اروپا تأييد شده است.

 

دوچرخه شماره ۸۷۷

 

  • پهپاد در غار

بررسي غارها مي‌تواند اطلاعات زيادي از زمان ماقبل تاريخ و انسان‌هاي اوليه به ما مي‌دهد. اما اين کار، گاهي با دشواري‌هاي زيادي همراه است.

به تازگي در بررسي غاري در بلژيک که گفته مي‌شود محل زندگي انسان‌هاي نئاندرتال يا اوليه بوده، از پهپاد استفاده شده است. اين پهپادها با عبور از مناطق صعب‌العبور، تصاويري از غار ثبت مي‌کنند که به باستان‌شناسان امکان بررسي دقيق‌تر غار را مي‌دهد.

 

دوچرخه شماره ۸۷۷

کد خبر 370692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha