ترجمه‌ی پگاه شفتی: نامش «فالوگرامز» است. یک پروژکتور که می‌تواند به هرنوجوان مبتدی قرصت تجربه‌ی کار نقاشی و گرافیک بدهد.

این ابزارک هم مثل بیش‌تر ابزارک‌های دنیای فناوری با سایت «کیک‌استارتر» بر سر زبان‌ها افتاد. وب‌سایتی که محصول یک ایده‌پرداز فعال را در دنیای فناوری در معرض دید دنیا قرار می‌دهد و از مردم در هرجای دنیا می‌خواهد اگر از این ايده خوششان آمده هرچه‌قدر در توان دارند به خالق ایده کمک کنند تا او بتواند مقدمات تولید انبوه محصولش را فراهم کند.

حالا فالوگرامز یکی از آخرین محصولات سایت کیک‌استارتر است که توانسته طرفداران زیادی پیدا کند.

فالوگرامز یک پروژکتور هوشمند است؛ شاید اولین پروژکتور هوشمند در دنیا.

این پروژکتور یک کارت حافظه دارد که می‌تواند چندین عکس را در خودش حفظ کند. از طریق نرم‌افزار متصل به گوشی هوشمند یا تبلت، کاربر می‌تواند عکس موردنظرش را به کامپیوتر پروژکتور ارسال کند. مرحله‌ی بعد این است که پروژکتور تصویر موردنظر کاربر را تبدیل به‌خطوط ساده‌ای می‌کند و سایه‌ی آن را روی کاغذ سفید می‌اندازد.

حالا دیگر کافی‌ست کاربر قلمش را روی سایه‌ها بکشد تا راحت و آسان تصویری را که می‌خواهد نقاشي كند.

این ابزارک می‌تواند سايه‌ي خطي طرح‌های ساده تا طرح‌های نقشه‌کشی پیچیده را روی کاغذ منتقل کند.

به‌عبارت دیگر از یک کودک پنج‌ساله تا گرافیست‌هاي حرفه‌ای، همه می‌توانند به‌خوبي از این دستگاه و قابليت‌هاي آن استفاده كنند.

کودکان با این دستگاه می‌توانند الفبای نقاشی را یاد بگیرند و با این وسيله به هنر علاقه‌مند شوند.

کاربران حرفه‌ای‌تر هم می‌توانند یک طراحی دستی از هر عکسی که بخواهند برروي كاغذ رسم كنند.

یک پد سیلیکونی در محلی که کاغذ باید قرار بگیرد، طوری طراحی شده تا کاغذ زیر دست کاربر نلغزد و خطوط به بیراهه نرود.

یکی دیگر از جذابیت‌های این دستگاه برای کاربران، ایجاد مهارت نقاشی در میان علاقه‌مندان به این هنر است. علاقه‌مندانی که همیشه طرح‌هایشان به‌خاطر عدم مهارت ناقص می‌ماند.

برای کودکانی که در مرحله‌ی یادگیری نقاشی هستند، در کارت حافظه‌ی این دستگاه اشکال گام به گام برای خلق یک شکل واحد وجود دارد.

در حال حاضر این پروژکتور با دو سیستم‌عامل آی‌‌او‌اس و اندروید کار می‌کند؛ اما احتمالاً در آینده قرار است با سیستم‌عامل‌های بیش‌تری منطبق شود. فالوگرامز قرار است در ماه ژوئيه (تير) به بازار جهاني بیاید.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha