دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

پگاه شفتی: بخش مهمی از جذابیت‌های این‌روزهای دنیای فناوری، مربوط می‌شود به پرینترهای سه‌بعدی.

دوچرخه شماره ۸۶۹

آن‌ها که مستقیم از رؤیا به واقعیت پیوستند و اجی مجی لاترجی را از شعبده به واقعیت آوردند. نگاهی به تازه‌ترین پديده‌های این پرينترها که روزبه‌روز هیجان‌انگیزتر می‌شوند، خالی از لطف نيست، شايد در آينده‌اي نزديك، خود از اين دستاوردهاي فناوري بهره‌مند شويم.

 

دوچرخه شماره ۸۶۹

كالسكه‌اي منحصر‌به فرد !

این کالسکه‌ی کودک از چرخ گرفته تا صندلی، همه از درون یک پرينتر سه‌بعدی بیرون آمده است. مهندسی که این کالسکه را طراحی کرده است می‌گوید كه در نمونه‌ی رایانه‌ای، کاربر می‌تواند قسمت‌هایی از آن را حذف یا قسمت‌های جدیدی به آن اضافه کند!

 

دوچرخه شماره ۸۶۹

اولين پل پرينتر‌ها!

این‌جا اسپانیا است و این اولین پل در دنیا که حاصل کار یک پرينتر سه‌بعدی است. طراحی آن کمی ابتدایی است، اما مهندسان اسپانیایی از ایمنی آن مطمئن‌اند. طراحان اين قبيل وسايل، آینده‌ی روشنی را برای محصولاتی پیش‌بینی می‌کنند كه با پرينتر سه‌بعدي توليد مي‌شوند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۹

فلوت ستاره‌اي!

این وسيله‌ي ستاره‌اي شكل، در واقع يك ساز است و مي‌توان با آن موسيقي نواخت. موسیقی‌اش هم  صدایی شبیه به فلوت دارد و طرز کارش هم تقریباً شبیه همان است. اما انگار پرينتر سه‌بعدی دوست داشته این فلوت را به شکل ستاره بسازد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۹

آواز دستاورد فناوري‌هاي نوين!

این هم یک گیتار ساخته‌ی یک پرينتر سه‌بعدی. این گیتار حاصل همکاری یک موزیسین و یک مهندس کامپیوتر است كه با پرينتر سه‌بعدي آن‌را ساخته‌اند. گيتار ساخته‌شده با پرينتر سه‌بعدي، از بیش‌تر آزمایش‌ها سربلند بیرون آمده است و احتمالاً به تولید انبوه مي‌رسد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۹

كفش پرينتي!

کارخانه‌ی آدیداس هم سراغ پرينترهاي سه‌بعدي رفته و حالا اين کفش را با یک پرينتر  سه‌بعدی ساخته است.

 

دوچرخه شماره ۸۶۹

پهپادي  ساده، اما شگفت‌انگيز !

شايد تصورش هنوز سخت باشد، اما پرينترهاي سه‌بعدي حتي مي‌توانند پهپاد هم بسازند؛ پهپادي مثل همين كه تصويرش را مي‌بينيد. تمام اجزای اين پهپاد با كمك يك پرينتر سه‌بعدی ساخته شده است. پهپاد ساخته شده با پرينتر سه‌بعدي می‌تواند در هنگام پرواز با کنترل از راه دور تمام دستورات کاربر را انجام دهد و تقریباً فرقی با یک پهپاد معمولی ندارد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۹

دوربين‌هاي پرينتري در گام اول!

این دوربین 35میلی‌متری را یک پرينتر سه‌بعدی ساخته و درست مانند ديگر دوربين‌ها عکس‌های 35میلی‌متری می‌گیرد. نکته‌ی جالب در این دوربین این است که تمام قطعات آن  با كمك پرينتر سه‌بعدي ساخته شده‌اند.

کد خبر 364324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha