چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

پگاه شفتی: سال ۲۰۱۶ میلادی تمام شد. این سال مُهر پایانی زد بر عمر بعضی از فناوری‌ها که روزی روزگاری، گل سرسبد دنیای فناوری بودند. در این‌جا نگاهی می‌اندازیم به بعضی از این فناوری‌ها که عمرشان به سررسیده است.

دوچرخه شماره ۸۶۱

دوچرخه شماره ۸۶۱

  • خداحافظ وی‌اچ‌اس!

در سال 2016 برای همیشه با دستگاه‌های پخش ویدئوی خانگی، یا وی‌اچ‌اس، خداحافظی کردیم. دستگاه‌هایی که زمانی در قله‌ی فناوری بودند. وی‌اچ‌اس ها حالا می‌روند در موزه‌ی فناوری و دیگر تولید نخواهند شد، چرا که رقبای قدرتمندی هم‌چون «دی‌وی‌دی» و «بلو ری» آن‌ها را براي هميشه از میدان به‌در کردند. (آغاز: 1975، پایان: 2016)

 

دوچرخه شماره ۸۶۱

  • بلك‌بري فناپذیر!

زمانی «بلک‌بری» یک سر و گردن از گوشی‌های زمان خودش بالاتر بود. اما مدت‌ها از روزی که داشتن یک بلک‌بری آرزوی هر کاربری بود گذشته است.

تولید این گوشی در سال 2016 برای همیشه متوقف شد چرا که سال‌ها پیش از آن رقبای قدرتمندی هم‌چون آیفون و سامسونگ بر بازار مسلط شدند و جایی برای آن باقی نگذاشتند! (آغاز: 1999، پایان: 2016)

 

دوچرخه شماره ۸۶۱

  • هوشمندهای بدشانس!

«پبل» (Pebble) یکی از اولین ساعت‌های هوشمند در دنیای فناوری بود که هر چند سیستم‌عامل مخصوص خودش را داشت، اما با سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس هم کاملاً هم‌خوان بود و ارتباط برقرار می‌کرد. منتها مثل بسیاری دیگر از محصولات، بازار را به کمپانی‌های بزرگی هم‌چون سامسونگ و اپل باخت.

حالا دیگر بیش‌تر کاربرانی که دوست دارند یک ساعت هوشمند به دستشان ببندند، یا سامسونگ را انتخاب می‌کنند یا اپل را. در آخرین روزهای سال 2016 ميلادي خبر فروش کمپانی پبل به کمپانی فیتبیت اعلام شد اين كمپاني دستبندهای هوشمند توليد مي‌كند.

اندکی بعد مسئولان کمپانی اعلام کردند که دیگر ساعت هوشمندي به‌نام پيل به بازار ارائه نخواهد شد و محصولات بعدی با نام فیتبیتسفر عرضه خواهد شد. (آغاز: 2012، پایان:2016)

 

دوچرخه شماره ۸۶۱

  • ردگیر محکوم به فنا!

عمر اين ردگیر تناسب اندام کمپانی صاحب‌نام مایکروسافت هم به سررسيد و خالق قدرتمندش هم نتوانست کاری بکند.

حالا این بیضی کوچک و شیک محکوم به فناست و جایی در میان زباله‌های فناوری خواهد يافت تا معلوم شود حتی یک کمپانی قدرتمند هم می‌تواند اشتباه کند و محصولی تولید کند که به ديگر ابزارک‌های رنگارنگ ببازد و کم بیاورد! (آغاز: 2014، پایان: 2016)

 

دوچرخه شماره ۸۶۱

  • گلکسی آتش‌افروز!

جایزه‌ی روسیاه‌ترین محصول میرا در سال 2016 می‌رسد به: گلکسی نوت 7، با آن همه سر و صدا بر سر آتش‌گرفتن هایش!

حالا کمپانی سامسونگ تولید گلکسی نوت 7 را برای همیشه متوقف کرده و کار جمع‌آوری گوشي‌هاي به‌فروش رفته‌ از بازار هم تقریباً در حال تمام‌شدن است.

با این حال ما داریم از کمپانی سامسونگ صحبت می‌کنیم. کمپانی‌ای که از سخت‌ترین شرایط هم جان سالم به در برده است. به‌همین دلیل شایعاتی درباره‌ي گوشي هوشمند ديگري شنیده می‌شود که به‌زودی سامسونگ به بازار ارائه خواهد کرد تا مرهمی باشد بر شکست‌های تلخ گلکسی نوت 7. (آغاز: اگوست 2016، پایان: اكتبر 2016)

کد خبر 358483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha