چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان در مرکز پژوهشی دیزنی موفق به ابداع اتاق شارژی شده‌اند که تنها کافی است وارد آن شوید تا گوشی موبایل یا تبلت‌تان آغاز به شارژ شدن کند.

شارژر

براساس گزارش پلاس وان، به گفته محققان در ديزني،‌مي‌توان در اين اتاق 10 وسيله الكترونيكي را به صورت همزمان شارژ كرد بدون اينكه به كابل يا پريز برق نيازي باشد، تنها كافي است كاربر با موبايلي درون جيب وارد اتاق شود تا شارژ آغاز شود.

به گفته محققان انرژي بي‌سيم به همان شكلي كه داده‌ها در هوا رد و بدل مي‌شوند از قابليت شارژ‌كردن الكترونيك‌ها بدون نياز به كابل برق برخوردارند. با اين‌همه راه حل‌هاي موجود وابسته به محدوديت فاصله و محدوديت مكاني هستند.

اتاق شارژ جديد در آزمايش‌ها نشان داده مي‌تواند بدون ايجاد كوچكترين خطري 1900 وات برق را به تجهيزات الكترونيك منتقل سازد و بهره‌وري اين فرايند متناسب با موقعيت وسيله الكترونيكي از 40 تا 95 درصد در نوسان است. اين ميزان انرژي براي شارژ كردن گوشي موبايل، چراغ مطالعه، پهپاد‌ها و ديگر انواع الكترونيك‌هاي كوچك كافي خواهد بود.

براي اينكه اتاق از قابليت شارژ‌كردن برخوردار باشد بايه ميله‌اي مسي از ميان آن عبور كرده و ديوارهاي آن بايد از صفحات آلومينيومي خاصي ساخته شده‌باشند تا جريان انرژي به صورت ثابت برقرار باشد، اگرچه در آينده مي‌توان اين صفحات را با رنگ‌هاي رسانا جايگزين كرد.

در ميان اين ميله مسي 15 خازن نصب شده‌است كه اين خازن‌ها به مولدي كه در خارج از اتاق قرار گرفته و ميدان مغناطيسي يكپارچه‌اي ايجاد مي‌كند،‌متصل شده‌اند. در نهايت اتصال يك سيم‌پيچ گيرنده به ميله با فركانسي مشابه با خازن‌ها باعث شارژ الكترونيك‌ها مي‌شود.

کد خبر 362920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha