مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از کلیدی‌ترین شیوه‌های ناسا برای تمرین ماموریت‌های فضایی عملیات ماموریت در شرایط دشوار یا NEEMO است.

فضا

براساس گزارش گيزمگ، دومینیک دآگوستینو استادیار دانشگاه فلوریدای جنوبی و فضانورد برای حفظ سلامت فضانوردان در ماموریت‌های آتی به سوی مریخ برای ۱۰ روز در آزمایشگاهی در اعماق دریا زندگی خواهد کرد و در این دوره غذاهای ویژه سرهای میان‌ستاره‌ای را مصرف خواهد کرد.

در اين ماموريت‌ها از آزمايشگاه و سكونتگاهي دورافتاده در عمق 19 متري و در فاصله 5.6 كيلومتري از منطقه حفاظت شده كي‌لارگو در فلوريدا استفاده مي‌شود. از سال 2001 تاكنون 21 تيم بين‌المللي از فضانوردان در اين مكان سكونت كرده و به انجام آزمايش‌ها و تمرين تكنيك‌ها و فناوري‌هاي جديد در فضاي بي‌وزني اعماق دريا پرداخته‌اند.

داگوستينو كه روي عوارض محيط‌هاي خشن بر بدن انسان مطالعه كرده‌است،‌ تنها مشاركت‌كننده NEEMO خواهد بود كه نه به ناسا و نه به آژانس فضايي اروپا تعلق دارد. در اين آزمايش وي از رژيم غذايي ويژه‌اي كه براي سفر به مريخ طراحي شده استفاده خواهد‌كرد، رژيم غذايي حاوي كتون كه با هدف قرار دادن بدن در وضعيت كتوز غذايي،‌وضعيتي كه در آن بدن چربي‌ها را به عنوان منبع اصلي سوخت مصرف مي‌كند،‌ طراحي شده‌است.

به اين شيوه بدن مي‌تواند از دي‌ان‌اي در برابر آسيب‌هاي محيطي ناشي از فعاليت در محيط بي‌وزني محافظت كند. ديگر همراهان داگستينو در اين آزمايش به عنوان گروه كنترل از غذاهاي عادي استفاده خواهند كرد و همزمان داده‌هاي مربوط به ميكروبيوم روده داگستينو و اين افراد به همراه داده‌هاي مربوط به تركيب‌بندي بدن،‌توانايي انجام وظايف شناختي،‌ديد،‌كيفيت خواب و ديگر عوامل فيزيولوژيكي جمع‌آوري خواهد شد. 

اين محققان اميدوارند چنين رژيم غذايي بتواند به فضانوردان براي مقابله با خطرات عصبي ناشي از تشعشعات كيهاني،‌كمبود اكسيژن و استرس ناشي از زندگي درون يك فضاپيما كمك كند.

کد خبر 372813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha