همشهری آنلاین: کارشناسان محیط زیستی و علوم جوی در آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که در سال‌های آتی احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی شدید و گسترده افزایش خواهد یافت.

هشدار کارشناسان درباره احتمال افزایش حریق‌های جنگلی در جهان

به گزارش ایسنا، پروفسور "مارک کوچران" محقق ارشد دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی در آمریکا در این باره گفت: وقتی صحبت از آتش‌سوزی وسیع و شدید جنگلی به میان می‌آید می‌توانیم انتظار افزایش وقوع این حوادث طبیعی را در سال‌های آتی داشته باشیم.

کوچران و گروهی دیگر از محققان و کارشناسان در این حوزه از دانشگاه تاسمانیا و دانشگاه آیداهو با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای مربوط به سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ میلادی نزدیک به ۲۳ هزار مورد حریق در سراسر جهان را ارزیابی و ۴۷۸ آتش‌سوزی شدید و وسیع را مشخص کرده‌اند که آنها را در زمره "موارد بسیار شدید" حریق‌های جنگلی و طبیعی قرار می‌دهند.

کوچران تاکید کرد: تقریبا تمام این حریق‌ها در شرایط بد و نامساعد آب و هوایی شامل دمای بالا، خشکی و وزش بادهای شدید رخ داده‌اند و همین امر نشان می‌دهد که وضعیت اقلیمی و آب و هوایی نقش بسیار مهمی در بروز این حوادث طبیعی ایفا می‌کند.

کوچران این شرایط جوی را در ارتباط با انتشار گاز کربن می‌داند و تاکید دارد که اگر اقدامات جدی برای کاهش جهانی انتشار این گاز صورت نگیرد پس از سال ۲۰۷۰، اوضاع حریق‌های جنگلی وخیم‌تر خواهد شد.

کد خبر 366743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha