همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، با بیان این که سالانه ۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع در سطح کشور دچار حریق می‌شود، گفت: از این میزان، ۷۰ در صد سهم مراتع و ۳۰ درصد مربوط به اراضی جنگلی است.

سالانه ۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دچار حریق می‌شوند

به گزارش مهر، قاسم سبزعلی گفت: عامل ۹۵ درصد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، انسان‌ها هستند که ۶۰ تا ۷۰ درصد آن هم غیرعمدی است.

وی در ادامه آموزش و فرهنگ‌سازی را دو عامل مؤثر در کاهش میزان آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در جوامع محلی و تشکل‌های مردم نهاد، از آموزش‌های لازم در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هدف‌گذاری اصلی این نهاد در بحث اطفای حریق در جنگل‌ها و منابع طبیعی، بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی، جوامع محلی و تشکل‌های مردم نهاد است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ عرصه‌های منابع طبیعی برای آیندگان افزود: در صورت نبود برنامه‌ریزی اصولی و زیربنایی به جهت حفظ این عرصه‌ها، بدون شک آینده فاجعه‌آمیزی برای همگان رقم خواهد خورد.

سبزعلی حفظ عرصه‌های طبیعی را وظیفه همه نهادهای اجرایی دانست و اظهار داشت: متولی حفاظت و حراست از منابع طبیعی فقط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیست؛ بلکه تمام نهادها وظیفه دارند در امر حفاظت از این عرصه‌های طبیعی بکوشند.

وی با بیان این که تمام آحاد مردم باید حافظ منابع طبیعی و همیار طبیعت باشند، بر ضرورت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مؤثر و کارآمد در این حوزه تاکید کرد.

کد خبر 376348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha